Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Академічна доброчесність в бібліотеках та архівах

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.113
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Лісіна Світлана Омелянівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Здатність застосовувати етичні принципи і забезпечувати довіру до результатів наукової діяльності бібліотек та архівів.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Технології електронних бібліотек та архівів
Бібліотекознавство
Архівознавство
Організація командної роботи
Аналіз та синтез інформації
Інтернет-технології та ресурси в бібліотеках та архівах
Короткий зміст навчальної програми:
Поняття академічної доброчесності: чесний та відповідальний підхід до освітньої та наукової діяльності користувачів; використання перевірених даних у дослідженнях; уникання плагіату та відповідальне ставлення до роботи з джерелами. Види плагіату: академічний, мозаїчний, само-плагіат. Відповідальність за академічний плагіат. Протидія корупції. Верифікація джерел. Критерії оцінки джерел . Відкритий доступ до джерел як засіб сприяння академічної доброчесності. Бібліотеки в системі формування культури академічної доброчесності. Особливості навчання користувачів і персоналу бібліотеки академічної доброчесності.
Рекомендована література:
1. Бруй О., Пашкова В. Проект «Культура академічної доброчесності: роль бібліотек». БібліоТека. 2016. №2. С.1.
2. Добко Т. Довідково-бібліотечне обслуговування в електронну еру: розвиток навігаторської функції. URL: http://www.nbuv.gov.ua/sites/default/files/msd/03 tvddbo.pdf
3. Долбенко Т. О., Горбань Ю. І. Документні ресурси бібліотек : навч. посіб. Київ, 2017.
4. Міжнародні правила цитування та посилання в наукових роботах : методичні рекомендації / автори-укладачі: Олександра Боженко, Юлія Корян, Марія Федорець ; Науково-технічна бібліотека ім. Г. І. Денисенка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» ; Українська бібліотечна асоціація, Київ : УБА, 2016, Електрон. вид.,1 електрон. опт. диск (CD-ROM), 117 с.
5. Основи формування культури академічної доброчесності в бібліотеці: інформаційний огляд / автори-укладачі: Якуніна Н. В., Чинюк А. А., Руденко Я. В. ; редколегія: В. С. Пашкова, О. В. Воскобойнікова-Гузєва, Я. Є. Сошинська, О. О. Сербін; Наукова бібліотека ім. М. Максимовича КНУ імені Тараса Шевченка ; Українська бібліотечна асоціація. Київ : УБА, 2016. URL: http://bit.ly/2ECmUqj
6. Прокопенко Л. І. Інформаційні потреби користувачів обласних універсальних наукових бібліотек України. Київ, 2016.
7. Шаравара Т. О. Інформаційний пошук і робота з бібліотечними ресурсами : навч. посіб. Київ : Ліра-К, 2016.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)