Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Management of Museum Activities and Cultural Heritage

Major: Museum and monument studies
Code of Subject: 6.027.02.E.77
Credits: 4
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: senior lecturer Herbut Maria
Semester: 6 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• know the goals, objectives, functions and methods of museum activities and objects of cultural heritage;
• • conduct market research by questionnaire;
• • develop marketing strategies of promotion offers museums on the market;
• • shape management decisions on increasing competitiveness by analyzing factors internal and external environments;
• • apply modern methods of personnel management of museums and cultural heritage sites;
• • use methodological tools to assess the effectiveness of management activities and museum objects of cultural heritage.
Required prior and related subjects:
Вasics of Museology
Summary of the subject:
Theoretical and Applied Fundamentals of museum activities and objects of cultural heritage.The role of marketing as market management concept of museum activities and objects of cultural heritage. Features of the basic elements of the marketing mix and competitiveness management of museums’offers. Modern methods of personnel management of museums and objects of cultural heritage. Principles of fundraising policy of museums and cultural heritage sites. Criteria and indexes of museum’ and objects’ of cultural heritage management effectiveness.
Recommended Books:
1. Балабанова Л.В. Управління персоналом: навч. посібник / Л.В. Балабанова, O.B. Сардак. - Донецьк : ДонДУЕТ, 2006. - 471 с.
2. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, ВендіКотлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010. – 528 с.
3. Кузьмін О. Є. Теоретичні і практичні засади менеджменту : навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник. – 2-е вид. доп. і перероб. – Львів : Національний університет «Львівська політехніка» (Інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ+» Інститут післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2003. – 352 с.
4. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: управління, оцінка, стратегія: монографія / В.А. Павлова, О.В. Кузьменко, В.М. Орлова, Г.А. Рижкова. – Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2011. – 352 с.
5. Чернявська О.В. Фандрайзинг: навч. посіб. / О.В. Чернявська, А.М. Соколова. – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 188 с.
Assessment methods and criteria:
Methods and criteria of assessment: rating assessment on a 100-point system: current tests - 40 points (quiz, presentation, oral and written answers), final test - 60 points (written exam).