Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Museum Pedagogy

Major: Museum and monument studies
Code of Subject: 6.027.00.O.51
Credits: 4
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: Prof. Polina Verbytska
Semester: 8 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• realize the value of the museum as social and cultural institutions, performing multilevel museum education facilities, including the formation of visual thinking, aesthetic perception, museum culture and creativity of the individual;
• to know the psychological and pedagogical methodology and specifics of the museum audience of visitors of all ages
• to use various forms of museum and educational activities in the process of interactive tours and events for audiences of all ages.
Required prior and related subjects:
• Fundamentals of Proffesional Communication
• Fundamentals of excursions
• Museums and community involvment
Summary of the subject:
Theoretical and methodological aspects of museum pedagogy; the specifics of the process of learning in a museum environment; the role of the museum in the process of socialization; psychological and pedagogical features of museum work with different age audience; Modern forms and methods of museum education; methodological principles of training and the different types of exursions; museum educational programs in the context of innovative practices and methods of educational activities of the museum.
Recommended Books:
1. Гохстрат Е., Гейн А.Теорія навчання Девіда Колба в музеї: Мрійник, Мислитель, Прагматик, Діяч / пер. з голландської Наталії Карпенко. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2015. – 96 с. + CD
1. Довжук І. В. Основи музеєзнавства : навчальний посібник / Ігор Володимирович Довжук. – Луганськ: Видавництво СНУ ім. В. Даля, 2008. – 163 с.
2. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, Венді Котлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010. – 528 с.
3. Музей: менеджмент і освітня діяльність / упоряд. Герман Аартс, Зеновій Мазурик ; пер. з нідерланд. Маріон Ковальчук. – Львів : Літопис, 2009. – 223 с. : іл.
4. Музейна педагогіка: бібліографічний покажчик / упоряд. Галина Панахид; Львів. істор. музей. – Львів, 2015.
5. Овчарова О. Словник-довідник музейного працівника / О. Овчарова, Р. М. Яушева-Омельянчик, Л. С. Сургай. – К.: Кий, 2013. – 461 с.
6. Шевченко В., Музеєзнавство: навч. посібник для дистанційного навчання / В. В. Шевченко, І. М. Ломачинська. – К.: Університет «Україна», 2007 – 288 с.
Assessment methods and criteria:
Semester evaluation of student learning is carried out according to the total number of points (100) obtained according to the results of current control and the implementation of control measures.