Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Бібліотекознавство

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.99
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Лісіна Світлана Омелянівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності.
Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення.
Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Аналітико-синтетичне опрацювання інформації,
• Вступ до фаху,
• Документознавство,
• Технології електронних бібліотек та архівів.
Короткий зміст навчальної програми:
Сутність, функції, структура сучасного бібліотекознавства. Бібліотекознавство як наука Соціальні функції бібліотеки. Класифікація і типологізація бібліотек. Основні принципи організації і функціонування бібліотечної справи. Закономірності формування бібліотечних систем. Бібліотечна система України. Міжнародне бібліотечне співробітництво. Формування бібліотечних фондів. Організація обслуговування читачів. Бібліографічна діяльність як основа функціонально-технологічної структури бібліотеки. Науково-методична діяльність бібліотеки.
Рекомендована література:
1. Вилегжаніна, Т. Фонди публічних бібліотек як частина інформаційного простору країни / Т. Вилегжаніна // Бібліотечна планета. — 2019. — № 2. — С. 4—7.
2. Геращенко М. До питання про новітню бібліографічну терміносистему (на правах дискусії) / М. Геращенко, Л. Добровольська // Вісн. кн. палати. – 2014. – № 5. – С. 22–23.
3. Кобєлєв О. «Інформаційний аналіз і консалтинг» у системі підготовки спеціалістів бібліотечно-інформаційної сфери / О. Кобєлєв, О. Мар’їна // Бібліотечний вісник. – 2016. – № 3. – С. 18–22.
4. Картузов, К. Тенденції розвитку освітянських бібліотек в інформаційному суспільстві [Текст] / К. Картузов // Бібліотечний форум: історія, теорія, практика. — 2019. — № 2. — С. 58—59. — (Бібліотечні форуми, конференції).
5. Про бібліотеки і бібліотечну справу : Закон України від 27 січ. 1995 р. № 32/95-ВР // Відом. Верхов. Ради України. – 1995. – №7. – С. 45-52; В ред. Закону №5461-17 від 12.12.2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/32/95-%D0%B2%D1%80.
6. Про затвердження Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні [Текст] : постанова Кабінет міністрів України від 06.02. 2019, № 72 // Бібліотечна планета. — 2019. — № 1. — С. 41—42. — (Офіційні документи).
7. Солоіденко Г. І. Стандартизація бібліотечної діяльності в умовах розвитку інформаційних технологій / Галина Іванівна Солоіденко // Бібліотека, наука, комунікація: 100-річчя Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: матеріали Міжнар. наук. конф. (Київ, 6–8 листоп. 2018 р.) / НАН України, НБУВ, Асоц. б-к України; відп. ред.: О. М. Василенко. — Київ: НБУВ, 2018. — С. 119–124
8. Бібліотеки України загальнодержавного значення: історія і сучасність: зб. ст. / НБУВ та ін.; редкол. : О.С. Онищенко (голова) та ін. – К., 2007. – 253 с.
9. Ванеев А.Н. Библиотечное дело. Теория. Методика. Практика / А.Н. Ванеев; СПбГУКИ. – СПб. : Профессия, 2014. – 368 с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)