Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign language (Main), part 2

Major: Museum and monument studies
Code of Subject: 6.027.00.O.12
Credits: 4
Department: Foreign Languages
Lecturer: Huk L.I.
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
By the end of the study learners are expected to be able to:
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangementson the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life;
• write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1
Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject:
Ніstory.Important historical events; prominent historical figures. The concept of "culture".Elements of culture. Subculture symbols. Metaphors.
Recommended Books:
1. Fuchs M., Bonner M. Focuson grammar..- Longman, 2000. - 432 p.
2. Oakes Fr.Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p.
3. Swan M., Walter C. HowEnglishworks. - OxfordUniversityPress, 1997.-358p.
4. Vince M. FirstCertificatelanguagepractice. -Macimllan Hcineniann, 1998.-310 p.
5. Словники
German:
1. KommunikativesDeutsch. RedaktionelleLeitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ВеснаМ. Українсько-німецькийрозмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичнізавдання з розвиткуфонетичнихнавичок з німецькоїмовидлястудентів І-ІІ курсівусіхспеціальностей, Львів 2004.
4. Lernziel Deutsch- Deutsch alsFremdsprache- MaxHueber Verlag- 1998
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.
7. Dictionaries.
French:

1. Parlez-vousfran?ais?Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник/За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: unpasseportpourlefutur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч.1 /Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
4. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французькамова- 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ « Нестор АкадемікПаблішерз», 2008.- 576 с.
5. Даутель К. Французькаграматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
6.ДучинС. English+Le fran?ais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с.
7.Boular?s M., Grand-Cl?ment O. Conjugaison progressive du fran?ais. CLE Internatonal, 2000-223p.
8.Gr?goire M, Thi?venaz O. Grammaire progressive du fran?ais. CLE International, 2002-255p.
9.Miquel C. Vocabulaire progressif du fran?ais. CLE International, 2001-192p.
10.Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing - 50% .
Control test.- 50%

Final control: differentiated test/credit.-100%


Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according toa 100-point scale
Currentcontrol (CC) Totalforthe
discipline
100
Classroomwork 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Test № 1 25
Test № 2 25
Self-study 30
Exercisesfromtextbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricularreading. 5
Vocabularyofeducationalandspecialprofessionalvocabulary. 5
Monologicspeech.. 5
Dialogicspeech. 5