Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Museums and Community Engagement

Major: Museum and monument studies
Code of Subject: 6.027.00.O.57
Credits: 3
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: Kuzmin Roman, PhD.
Semester: 7 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
To master knowledge of communication between authorities, public organizations and museums; formulate the importance of involving the public in the museum industry through non-governmental organizations that are called upon to promote the development of museums; be able to analyze the institutional and individual difficulties with which close cooperation between museums and society is associated and develop strategies for their overcoming; Ability to establish partnerships between museums and local communities.
Required prior and related subjects:
Historical and cultural heritage of Lviv
The history of the memorial business of Ukraine
Cultural Anthropology
Summary of the subject:
Cooperating with museums and NGOs to improve communication and profit making for investment in development; the concept of ecomuseum; involvement of the public in the daily activities of the museum.
Recommended Books:
1. Аартс Г. Що таке музей? / Герман Аартс // Музей: менеджмент і освітня діяльність. – Львів: Літопис, 2009. – С.16-22.
2. Алимаева О.И. Коммуникативное пространство современного музея. – Режим доступу: http://www.sgu.ru/sites/default/files/textdocsfiles/2013/07/15/alimaeva_1.pdf
3. Беллэг-Скальбер М. Участие населения в работе экомузея // Museum. – 1985. – № 148. – С.14-17.
4. Вайдахер Ф. Загальна музеологія: посібник. – Львів: Літопис, 2005. – 630 с.
5. Дремайлов А. В. Деятельность Объединения национальных музеев Франции (reunion des musees nationaux). – Режим доступу: http://future.museum.ru/part01/010402.htm
6. Ковальчук Є. Музей у сучасному світі: розробка наукової концепції // Волинський музейний вісник. – 2012. – Вип.3. – С.17-22.
7. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів. – Київ: ВД “Стилос”, 2010. – 528 с.
8. Мастеница Е. Н. Муз
Assessment methods and criteria:
Methods and criteria of assessment: rating assessment on a 100-point system: current tests - 40 points (quiz, presentation, oral and written answers), final test - 60 points (written exam).