Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Урбоекологія

Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.17
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: д.т.н., доцент Сабадаш Віра Василівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Програмні компетентності:
• набуття теоретичних навичок вивчення стану, обліку та планування раціонального використання природних ресурсів міста.
• формування знань щодо визначення географічних, геофізичних, кліматичних, техногенних факторів впливу на середовище існування людської популяції з метою збереження та відновлення адаптаційних механізмів людини в умовах техногенного прогресу.
• знання законів, правил і концептуальних принципів сталого розвитку і глобального раціонального природокористування.
Програмні результати:
• уміти використовувати прийоми та методи визначення основних екологічних проблем, що є наслідком процесів урбанізації; знати принципи озеленення, фітомеліорації та рекреації, особливості поводження з природними ресурсами міста, зокрема водопостачання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Метеорологія та кліматологія;
• Класична екологія;
• Гідрологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Урбанізація. Динаміка урбанізації. Причини стрімкого зростання міст. Категорії міст щодо екологічних показників. Екологічні аспекти містобудування. Вплив небезпечних фізичних чинників на міських жителів. Штучне нічне освітлення в містах. Вплив електромагнітного опромінювання на мешканців міста. Особливості та методи утилізації міських відходів.
Рекомендована література:
1. Кучерявий В.П. Урбоекологія. – Львів: Світ, 1999. – 372 с.
2. Экология города. Учебник. / Под ред. Ф.В. Стольберга. – К.: Либра, 2000. – 464 с.
3. Урбоэкология : Конспект лекций / В. В. Владимиров ; Междунар. независимый экол.-политол. ун-т. - М.: Изд-во МНЭПУ Галерия, 1999. 202 с.
4. Хомич В.А. Экология городской среды: Учеб. пособие для вузов. – Омск: Изд-во СибАДИ, 2002. – 267 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).