Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Екотоксикологія

Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.02.E.91
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Венгер Любов Олександрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Програмні компетентності:
• формування знань щодо визначення географічних, геофізичних, кліматичних, техногенних факторів впливу на середовище існування людської популяції з метою збереження та відновлення адаптаційних механізмів людини в умовах техногенного прогресу.
• здатність до оцінювання ризику для здоров'я людини від ксенобіотиків та адаптаційних можливостей популяцій до техногенного забруднення.
Програмні результати:
• вміння оцінювати ступінь небезпечності впливу екотоксиканту на живі організми.
Результати навчання:
1. Ознайомлення із дією шкідливих хімічних речовин, які знаходяться в навколишньому природному середовищі на живі організми та їх популяції, що входять в склад екосистеми.
2. Вивчення фізико-хімічних та токсичних характери тиск основних груп екотоксикантів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Метеорологія та кліматологія,
• Екологія людини,
• Урбоекологія,
• Техноекологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Метою викладення дисципліни є сформувати теоретичні уявлення та знання майбутніх спеціалістів-екологів про вплив екзогенних токсикантів на живі організми, їх реакцію на дію небезпечних хімічних речовин, механізми пристосування організмів до дії ксенобіотиків та протидії їм. Студент повинен оволодіти науковими основами оцінки небезпечності дії хімічних речовин на живі організми і передбачення негативних наслідків цього впливу. Розвинути деякі практичні навики з оцінювання ступені небезпечності впливу та основ його нормування.
Рекомендована література:
1. Куценко С.А. Основи токсикології – СПб.,2002. – 207с.
2. Микитюк О.М., Злотін О.З., Бровдій В.М. Екологія людини: Підручник // 3-є вид., випр. і доп. — Харків: «ОВС», 2004. — 256 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)