Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Галузеві соціології, частина 1
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.10
Кількість кредитів: 8
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент, Фаласеніді Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Знати:
• понятійно-термінологічний апарат соціології здоров’я;
• принципи роботи фахівця соціальної сфери у дослідженні процесів, пов’язаних із збереженням, підтримкою, покращенням здоров’я;
• особливості вітчизняної системи охорони здоров’я, її можливості та недоліки;
• фактори, які впливають на формування здоров’я і визначають його рівень;
• здоров’язберігаючі технології у різних сферах та інституціях (освітньо-виховних закладах різного типу, у закладах охорони здоров’я, соціальних службах, в пенітенціарній системі тощо).
Вміти:
В епіцентрі уваги – людина, як «носій культури здоров’я» і «пасивний споживач здоров’я». У цьому контексті наголос робиться на чинниках здоров’я, ролі оточення у покращенні та занедбуванні здоров’я особистості, формуванні здорового способу життя як засобу самовдосконалення, самоутвердження, самореалізації.
• понятійно-термінологічний апарат соціології здоров’я;
• принципи роботи фахівця соціальної сфери у дослідженні процесів, пов’язаних із збереженням, підтримкою, покращенням здоров’я;
• особливості вітчизняної системи охорони здоров’я, її можливості та недоліки;
• фактори, які впливають на формування здоров’я і визначають його рівень;
• здоров’язберігаючі технології у різних сферах та інституціях (освітньо-виховних закладах різного типу, у закладах охорони здоров’я, соціальних службах, в пенітенціарній системі тощо).
Вміти:
В епіцентрі уваги – людина, як «носій культури здоров’я» і «пасивний споживач здоров’я». У цьому контексті наголос робиться на чинниках здоров’я, ролі оточення у покращенні та занедбуванні здоров’я особистості, формуванні здорового способу життя як засобу самовдосконалення, самоутвердження, самореалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Соціологія
Короткий зміст навчальної програми:
Полягає у формуванні у майбутніх соціологів розуміння триєдиності сутності здоров’я як біо-психо-соціальної цілісної структури і феномену багатофакторної детермінації та як базису для особистісного і професійного самовдосконалення, саморегулювання, саморозвитку, найбільшої цінності й важливого стратегічного ресурсу розбудови та утвердження незалежної держави.
Рекомендована література:
1. Гладун З. С. Державна політика охорони здоров'я в Україні (адміністративно-правові проблеми формування і реалізації) : [монографія] / З. С. Гладун. – Тернопіль : Економічна думка, 2005. – 460 с.
2. Соціальна медицина та організація охорони здоров’я: [підручник] / За ред. Ю. В. Вороненка. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2002. – 332 с.
3. Формування культури здоров’я учнів: [бібліографічний покажчик літератури] / ___. – Миколаїв : Науково-педагогічна бібліотека, 2008. –31 с.
4. Хабибуллин К.Н. Динамика факторов риска и профилактики здоровья населения / К.Н. Хабибуллин // Социологические исследования. -- № 5. – Май, 2005. -- С. 140-144
2. Соціальна медицина та організація охорони здоров’я: [підручник] / За ред. Ю. В. Вороненка. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2002. – 332 с.
3. Формування культури здоров’я учнів: [бібліографічний покажчик літератури] / ___. – Миколаїв : Науково-педагогічна бібліотека, 2008. –31 с.
4. Хабибуллин К.Н. Динамика факторов риска и профилактики здоровья населения / К.Н. Хабибуллин // Социологические исследования. -- № 5. – Май, 2005. -- С. 140-144
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (40%): практичні заняття.
Підсумковий контроль (60 %), іспит
Підсумковий контроль (60 %), іспит