Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Суспільство ризику

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.02.E.86
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Яцишин Ігор Ігорович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати історію соціальних уявлень про ризики та основні соціологічні концепції суспільства ризику;
• мати уявлення про особливості сучасних ризиків та специфіку їх сприйняття у суспільстві Модерну;
• вміти аналізувати погляди представників різних підходів до вивчення ризику; критично осмислювати сучасні соціологічні концепції «суспільства ризику» в контексті їх історичного розвитку;
• вміти класифікувати ризики; використовувати набуті знання в практиці управління ризиками та їх прогнозуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Теоретична соціологія;
• Сучасні соціологічні теорії;
• Теорія соціальних змін;
Короткий зміст навчальної програми:
Історія соціальних уявлень про ризик. Особливості сучасних ризиків та специфіка сприйняття ризику в епоху Модерну. Класифікація підходів до вивчення ризику. Поняття «ризик» в соціології. Співвідношення «соціології ризику» та «інвайронментальної соціології». Основні соціологічні концепції ризику: Е.Гідденс та У.Бек. Структуралістська і постструктуралістська інтерпретація концепції У.Бека. Критика концепцій «суспільства ризику». Класифікація ризиків. Традиційні, індустріальні та постіндустріальні ризики. Локальні, глобальні і системні ризики. Постіндустріальне суспільство як суспільство інституціалізованого ризику. Інститути управління ризиками та перспективи управління глобальними ризиками. Дослідження сприйняття ризику.
Рекомендована література:
1.Бек У. Общество риска. На пути к другому модерну. – М., 2000. – 384 с.
2.Зубков В. И. Социологическая теория риска. - М., 2003. – 228 с.
3.Яницкий О.Н. Социология риска. – М., 2003. – 192 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль : усне опитування, реферати (40%);
• Підсумковий екзаменаційний контроль: тестування (60 %).