Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Галузеві соціології, частина 3
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.30
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ас. Дудок К.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати загальні відмінності між економічною теорією та соціологією економіки;
- знати історію виникнення, теоретичні та методологічні засади, категоріальний апарат соціології економіки та її місце в системі наук, що вивчають суспільство;
- знати теоретичні аспекти і емпіричне обґрунтування основних проблем даної сфери знань;
- знати сучасні тенденції розвитку соціології економіки в Україні та за кордоном.
- уміти аналізувати економічні процеси сучасної України з методологічних позицій соціології економіки;
- уміти адекватно пояснювати закономірності процесу праці у різних регіонах України;
- уміти пояснити суть процесу трудової мобільності та специфіку трудової кар’єри;
- уміти пояснити значення і суть процесів мотивації та стимулювання праці у економічному поступі держави;
- уміти застосовуючи технології збору, аналізу і узагальнення емпіричних даних, розробляти і вдосконалювати методичні підходи і засоби, необхідні для впорядкування й удосконалення політики у соціально-економічній сфері управління.
- знати зв’язок теорії соціології економіки з програмуванням маркетингових досліджень;
- знати специфіку соціологічних досліджень в межах системи маркетингової інформації;
- знати основні види маркетингових досліджень;
- знати основні методи та технології маркетингових досліджень;
- знати основні моделі дослідження соціальних процесів на стику економіки та соціології.
- уміти використовувати теоретичні положення соціології економіки при програмуванні маркетингових досліджень;
- уміти застосовувати на практиці основні методи маркетингових досліджень;
- уміти розробляти дослідницькі проекти для отримання різноманітної маркетингової інформації;
- уміти аналізувати результати маркетингових досліджень і давати практичні рекомендації.
- знати загальні відмінності між економічною теорією та соціологією економіки;
- знати історію виникнення, теоретичні та методологічні засади, категоріальний апарат соціології економіки та її місце в системі наук, що вивчають суспільство;
- знати теоретичні аспекти і емпіричне обґрунтування основних проблем даної сфери знань;
- знати сучасні тенденції розвитку соціології економіки в Україні та за кордоном.
- уміти аналізувати економічні процеси сучасної України з методологічних позицій соціології економіки;
- уміти адекватно пояснювати закономірності процесу праці у різних регіонах України;
- уміти пояснити суть процесу трудової мобільності та специфіку трудової кар’єри;
- уміти пояснити значення і суть процесів мотивації та стимулювання праці у економічному поступі держави;
- уміти застосовуючи технології збору, аналізу і узагальнення емпіричних даних, розробляти і вдосконалювати методичні підходи і засоби, необхідні для впорядкування й удосконалення політики у соціально-економічній сфері управління.
- знати зв’язок теорії соціології економіки з програмуванням маркетингових досліджень;
- знати специфіку соціологічних досліджень в межах системи маркетингової інформації;
- знати основні види маркетингових досліджень;
- знати основні методи та технології маркетингових досліджень;
- знати основні моделі дослідження соціальних процесів на стику економіки та соціології.
- уміти використовувати теоретичні положення соціології економіки при програмуванні маркетингових досліджень;
- уміти застосовувати на практиці основні методи маркетингових досліджень;
- уміти розробляти дослідницькі проекти для отримання різноманітної маркетингової інформації;
- уміти аналізувати результати маркетингових досліджень і давати практичні рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Теоретична соціологія», «Історія соціології», «Сучасні соціологічні теорії», «Методи збору соціологічної інформації ч.1, ч.2»
Короткий зміст навчальної програми:
Соціологія економіки як наука: предмет вивчення і історія ідей; Соціальна сфера економічної життєдіяльності суспільства; Економічна поведінка та економічна свідомість; Соціальні аспекти використання трудових ресурсів; Праця як соціально-економічний процес; Соціологія господарських організацій та підприємництва; Соціально-економічна стратифікація і розвиток економіки; Якість життя і соціально-економічний прогрес.
Соціологія споживання: об?єкт, предмет, історія становлення. Культура споживання та суспільство споживання. Базові категорії аналізу споживчої поведінки. Основні види споживання. Інститут торгівлі. Інститути реклами та моди. Інститути ринку та маркетингу. Індивідуальна споживча поведінка. Типи споживачів Методи та технології маркетингових досліджень. Дослідження споживачів та споживчої поведінки. Дослідження ринку. Дослідження каналів маркетингової комунікації та реклами. Дослідження товару / бренду
Рекомендована література:
• Адамчук В. В., Ромашов О. В., Сорокина М. Е. Экономика и социология труда: Учебник для вузов. М., 1999.
• Генкин Б. М. Экономика и социология труда: Учебник. М., 1998.
• Соколова Г. Н. Экономическая социология: Учебник. 2-е изд. М.-Мн., 2000.
• Радаев В.В. Экономическая социология. Курс лекций. Учебное пособие. М.: Аспект Пресс, 1997. – 368с.
• Дорин А. В. Экономическая социология: Учеб. пособие. Мн., 1997.
• Економічна соціологія: Навч. посібник/ За ред. В.М.Ворони, В.Є.Пилипенка та ін. К.: Інститут соціології НАН України, 1997. – 237с.
• Лагутін В. Д. Людина і економіка : Соціоекономіка : Навчальний посібник для вузів. - К.: Просвіта, 1996. – 336с.
• Рощина Я.М. Социология потребления. М., ГУ-ВШЭ, 2007.
• Радаев В.В. Социология потребления: основные подходы // Социологические исследования. 2005. № 1. С. 5-18.
• Бурдье П. Рынок символической продукции // Вопросы социологии, 1994. Вып. №5. С. 50 – 62.
• Морозов Е.Н. Социология и маркетинг. // Социс. – 1991. - №7. – с. 92-94.
• Парсяк В.Н., Рогов Г.К. Маркетинговые исследования. – К.: Наукова думка, 1995. – 144 с.
• Полторак В.А. Маркетинговые исследования: методы и технологии. – Днепр.: Арт-Пресс, 1998. – 136 с.
• Полторак В.А. Социологические методы и технологии в исследованиях труда, маркетинга и менеджмента: Учебно-методическоэ пособие. – Дн.: Академия управления, бизнеса и права, 1995. – 72 с.
• Генкин Б. М. Экономика и социология труда: Учебник. М., 1998.
• Соколова Г. Н. Экономическая социология: Учебник. 2-е изд. М.-Мн., 2000.
• Радаев В.В. Экономическая социология. Курс лекций. Учебное пособие. М.: Аспект Пресс, 1997. – 368с.
• Дорин А. В. Экономическая социология: Учеб. пособие. Мн., 1997.
• Економічна соціологія: Навч. посібник/ За ред. В.М.Ворони, В.Є.Пилипенка та ін. К.: Інститут соціології НАН України, 1997. – 237с.
• Лагутін В. Д. Людина і економіка : Соціоекономіка : Навчальний посібник для вузів. - К.: Просвіта, 1996. – 336с.
• Рощина Я.М. Социология потребления. М., ГУ-ВШЭ, 2007.
• Радаев В.В. Социология потребления: основные подходы // Социологические исследования. 2005. № 1. С. 5-18.
• Бурдье П. Рынок символической продукции // Вопросы социологии, 1994. Вып. №5. С. 50 – 62.
• Морозов Е.Н. Социология и маркетинг. // Социс. – 1991. - №7. – с. 92-94.
• Парсяк В.Н., Рогов Г.К. Маркетинговые исследования. – К.: Наукова думка, 1995. – 144 с.
• Полторак В.А. Маркетинговые исследования: методы и технологии. – Днепр.: Арт-Пресс, 1998. – 136 с.
• Полторак В.А. Социологические методы и технологии в исследованиях труда, маркетинга и менеджмента: Учебно-методическоэ пособие. – Дн.: Академия управления, бизнеса и права, 1995. – 72 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): усне опитування
• Підсумковий контроль (60 %, іспит): тестування (60%)
• Підсумковий контроль (60 %, іспит): тестування (60%)