Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціальні виміри здоров'я і освіти

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.13
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. політ. н., викладач Яцишин У.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Теоретична соціологія
кореквізити:
• Гендерні, сімейні та вікові аспекти соціалізації.
Короткий зміст навчальної програми:
Соціологія здоров’я як самостійна наукова галузь і її місце в системі соціологічних та інших наукових знань. Здоров’я і хвороба в соціологічній перспективі. Соціокультурні чинники уявлення про здоров’я, норму і патологію. Людське тіло: уявлення про красу і здоров’я. Народження, старіння та смерть. Здоров’я і навколишнє середовище. Медицина і здоров’я в сучасному світі. Соціологія освіти в системі соціологічного знання. Основні етапи та напрямки розвитку соціології освіти. Освіта як соціальний інститут. Функції освіти. Освіта та соціальна нерівність. Інклюзивна освіта. Знання як основний компонент освіти. Неформальна та інформальна освіта. Освіта як процес. Суб'єкти освіти. Моделі освіти в Україні та світі. Інноваційні процеси в освіті.
Рекомендована література:
1. Дибкова, Л. М., & Дибкова, Л. Н. (2019). Перспективи електронного навчання у 21 столітті за допомогою застосування мобільних девайсів.
2. Іійосі, Т., & Кумар, В. (2009). Відкрита освіта: Колективний розвиток освіти через відкриті технології, відкритий контент і відкрите знання. Видавництво "Наука".
3. Кириленко, О. М. (2019). Здоров'я населення та його збереження як об”єкт соціологічних досліджень. Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого. Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(43), 23-43.
4. Купрій, Т. Г. (2014). Соціологія освіти: навч. посіб. Київ: Логос.
5. Лядова, А. В. (2019). Особенности становления социологии медицины как междисциплинарного научного направления. Вестник Московского университета. Серия 18. Социология и политология, 25(1).
6. Нечитайло, І. (2019). Сучасна соціологія освіти. Від соціологічної теорії до освітньої практики. Київ: Кондор.
7. Пйонтковський, В., & Мажак, І. М. (2009). Соціологія тіла як новий напрям соціології медицини. Вісник Львівського університету. Серія соціологічна, (3), 170-188.
8. Цзоу, Ч. (2017). Віртуальний університет як освітній феномен інформаційного суспільства.
9. Шакун, Н. В., Пономаренко, О., & Кунденко, А. (2014). Стратегічна політика розвитку освіти в контексті викликів інформаційної доби. Міжнародні челпанівські психолого-педагогічні читання, 10, 387-392.
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (60%)
• підсумкова контрольна робота (екзамен): письмова форма (40%)