Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Сучасні моделі соціальної політики
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.01.E.82
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.соціол.н., доцент Проскура Володимир Вячеславович.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Політологія
• Соціальне проектування і оцінювання
кореквізити:
• Комунікативні кампанії
• Основи охорони праці та безпека життєдіяльності
• Політологія
• Соціальне проектування і оцінювання
кореквізити:
• Комунікативні кампанії
• Основи охорони праці та безпека життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми:
Сутність і зміст соціальної політики. Підходи до класифікацій моделей соціальної політики. Інструменти соціальної політики та їх використання. Соціальний захист людини як складова соціальної політики. Бідність: поняття, критерії, показники, стратегії подолання. Ринок праці та його складові. Сутність соціального страхування та його складові. Сутність та види соціальної допомоги.
Рекомендована література:
1. Добрєва Н. Ф., Борщук Є.М., Корецька Т.К. Концептуальні основи формування соціальної політики в сучасних умовах функціонування економічної системи України. Ефективність державного управління. 2015. Вип. 44(2). С. 73-79. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efdu_2015_44(2)__11.
2. Макарова О.В. Соціальна політика в Україні: монографія. Ін-т демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи НАН України. Київ, 2015. 244 с.
3. Мних М. Соціальна політика нашої держави в умовах асоційованого членства України в ЄС. Український соціум. 2015. № 3 (54). С. 114—124.
4. Устименко В. Складові політики інтеграції українського суспільства. Політика інтеграції українського суспільства в контексті викликів та загроз подій на Донбасі. Національна доповідь. За заг. ред. Е.М. Лібанової. Київ, 2015. 363 с.
5. Ситар Л.Й., Скриньковський Р.М. Сучасний стан та проблеми розвитку соціальної сфери України. Ефективна економіка. 2015. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua.
6. Крюков О. Соціальна політика як необхідна умова функціонування соціальної держави. URL: http://www.kbuapa.ua/e-book/apdu/2010-1/doc/1/04pdj.
7. Ганслі Теренс М. Соціальна політика та соціальне забезпечення за ринкової економіки. Київ: Основи, 1996. 238 с.
8. Волгін Н.А., Карпухін Д.М. Концептуальні основи соціальної політики. Соціально-трудова сфера України в перехідний період: реалії та перспективи. 2009. С. 59—77.
9. Тамм А. Деякі аспекти регіональної соціальної політики в трансформаційних умовах українського суспільства. URL: http://www.kbara.kharkov.ua/book/db/2012/doc/6/01-pdf
2. Макарова О.В. Соціальна політика в Україні: монографія. Ін-т демографії та соціальних досліджень ім. М.В. Птухи НАН України. Київ, 2015. 244 с.
3. Мних М. Соціальна політика нашої держави в умовах асоційованого членства України в ЄС. Український соціум. 2015. № 3 (54). С. 114—124.
4. Устименко В. Складові політики інтеграції українського суспільства. Політика інтеграції українського суспільства в контексті викликів та загроз подій на Донбасі. Національна доповідь. За заг. ред. Е.М. Лібанової. Київ, 2015. 363 с.
5. Ситар Л.Й., Скриньковський Р.М. Сучасний стан та проблеми розвитку соціальної сфери України. Ефективна економіка. 2015. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua.
6. Крюков О. Соціальна політика як необхідна умова функціонування соціальної держави. URL: http://www.kbuapa.ua/e-book/apdu/2010-1/doc/1/04pdj.
7. Ганслі Теренс М. Соціальна політика та соціальне забезпечення за ринкової економіки. Київ: Основи, 1996. 238 с.
8. Волгін Н.А., Карпухін Д.М. Концептуальні основи соціальної політики. Соціально-трудова сфера України в перехідний період: реалії та перспективи. 2009. С. 59—77.
9. Тамм А. Деякі аспекти регіональної соціальної політики в трансформаційних умовах українського суспільства. URL: http://www.kbara.kharkov.ua/book/db/2012/doc/6/01-pdf
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)