Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Логіка наукового дослідження

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.73
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Кандидат соціологічних наук, доцент Савка Віктор Євгенович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Кількісний і якісний аналіз документів в соціології;
• Виробнича практика
• Комп’ютерний аналіз соціологічних даних
кореквізити:
• Практика аналізу нечислових даних в соціології
• Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Наукове пізнання як форма відображення реальності. Види навчально-наукових досліджень та їх особливості. Методологічна частина навчально-наукового дослідження. Основні соціологічні парадигми та їх евристичні можливості. Логіка викладу матеріалу в навчально-науковому дослідженні (на прикладі курсової роботи). Графічне оформлення навчально-наукової роботи. Академічна культура та академічна доброчесність.
Рекомендована література:
1. Еко У. Как написать дипломную работу. Гуманитарные науки. М., 2003.
2. Крушельницька О. Методологія та організація наукових досліджень. Навч. посібник К., 2006
3. Лудченко А.А., Лудченко Я.А., Примак Т.А. Основы научных исследований. К., 2000.
4. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень. Навч. посібник. К., 2007.
5. Цехмістрова Г.С. Основи наукових досліджень. К., 2004.
6. Ядов В.А. Стратегия социологического исследования: описание, обьяснение, понимание социальной реальности. М., 2001.
7. Harding S. Objectivity&Diversity. Another logic of scientific research. The University of Chicago Press, Chicago, 2015 http://naturalezacienciaysociedad.org/wp-content/uploads/sites/3/2016/02/Sandra_Harding_Objectivity_and_Diversity_AnotheBookZZ.org-1.pdf
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту курсової роботи (40%)
• підсумковий контроль (диф. залік): письмова форма (60%)