Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Теорія соціальних змін
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.M.72
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.політ.н., доцент Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Історія соціології
• Модерні соціологічні теорії
кореквізити: -
• Суспільство ризику
• Ресурсний потенціал інформаційного суспільства
• Історія соціології
• Модерні соціологічні теорії
кореквізити: -
• Суспільство ризику
• Ресурсний потенціал інформаційного суспільства
Короткий зміст навчальної програми:
Соціальні зміни: визначення понять. Еволюційні теорії соціальних змін. Неоеволюціонізм. Конфліктологічна теорія в інтерпретації соціальних змін. Теорії модернізації як останнє втілення еволюціонізму. Концепції неомодернізації та неоконвергенції. Теорії глобалізації. Циклічні теорії розвитку цивілізацій. Діяльнісний підхід до проблеми соціальних змін. Соціальні зміни в контексті історичної соціології. Соціальні рухи як фактор соціальних змін.
Рекомендована література:
1. Афонін Е.А., Бандурка О.М., Мартинов А.Ю. Соціальні цикли: історико-соціологічний підхід. Х.: Вид-во «Титул», 2008. 504 с.
2. Гавриленко І.М., Мельник П.В., Недюха М.П. Соціальний розвиток: Навчальний посібник. Київ, 2001. 484 с.
3. Ґіденс Е. Соціологія. К., Основи. - 1999р. 532с.
4. Теорія соціальних змін: cучасні соціологічні концептуалізації: навчальний посібник / П. В. Кутуєв, О. В. Богданова, М. І. Клименко, Т. В. Коломієць [та ін.] ; НТУУ «КПІ». Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова. 2014. 220 с.
5. Штомпка П. Социология социальных изменений. М., 1996. 416с.
6. Штомпка П.Ш. Социология. Анализ современного общества: Пер. с польск. С.М. Червонной. М.: Логос, 2005. 664 с.
2. Гавриленко І.М., Мельник П.В., Недюха М.П. Соціальний розвиток: Навчальний посібник. Київ, 2001. 484 с.
3. Ґіденс Е. Соціологія. К., Основи. - 1999р. 532с.
4. Теорія соціальних змін: cучасні соціологічні концептуалізації: навчальний посібник / П. В. Кутуєв, О. В. Богданова, М. І. Клименко, Т. В. Коломієць [та ін.] ; НТУУ «КПІ». Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова. 2014. 220 с.
5. Штомпка П. Социология социальных изменений. М., 1996. 416с.
6. Штомпка П.Ш. Социология. Анализ современного общества: Пер. с польск. С.М. Червонной. М.: Логос, 2005. 664 с.
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (60%)
• підсумкова тестова контрольна робота: письмова форма (40%)
• підсумкова тестова контрольна робота: письмова форма (40%)