Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціологічний аналіз громад

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.01.E.85
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.політ.н., доцент Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності/
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Територіальні та демографічні спільноти в сучасному суспільстві
кореквізити:
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю
• Суспільство ризику
Короткий зміст навчальної програми:
Громадянське суспільство в Україні. Громадянське суспільство та держава. Парадигми держави. Індивідуальна та громадська безпорадність. Подолання безпорадності та заперечення реальності: побудова дієспроможності громади. Влада та владні відносини в громаді. Схема владного впливу. Громада як специфічна соціальна група. Поняття громади. Роль громадського сектору в суспільстві. Типи громад. Людина в громаді. Мотивація громадської активності. Громада як система. Структура громади. Соціальний капітал громади. Поняття і види соціального капіталу. Розвиток громади. Підходи до розвитку громади. Сталий розвиток громади. Інтервенція в розвиток громади. Поняття розвитку шляхом участі. Сходи участі громадян. Методи дослідження потреб та проблем громади. Дослідження шляхом участі.
Рекомендована література:
1. Безпалько О.В., Авельцева Т.П.. Мацевка Н.І. Технології активізації громади. Метод.посіб./ За ред. О.В. Безпалько. К.: Наук.світ, 2006. 95с.
2. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування. /Карий О.І., Панас Я.В./ Асоціація міст України – К., ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 176 с.
3. Ольчак М., Ростек К. Вдосконалення соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах: посібник. Київ, 2019. 57с.
4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах / Практичні рекомендації — Київ, 2019.
5. Управління розвитком об’єднаних територіальних громад на засадах громадської участі: навч. посіб. / [О. В. Берданова, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук, В. С. Колтун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук] – К. : – 2017. – 129 с.
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)