Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Прагматична комунікація

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.M.69
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Зв’язки з громадськістю
кореквізити:
• Комунікативні кампанії
• Соціологія реклами
• Соціологічний аналіз громад
Короткий зміст навчальної програми:
Прагматична комунікація: сутність, форми. Поняття «комунікативні стратегії» і «комунікативні тактики». Перший публічний виступ. Вибір теми публічного виступу. Аналіз аудиторії і типи промов. Організація матеріалів на публічний виступ. Презентація виступу. Допоміжні матеріали для публічного виступу. Удосконалення виступу. Складні ситуації під час виступу. Публічний виступ в кризових умовах. Ведення групової дискусії.
Рекомендована література:
1. Бредемайер К. Черная риторика: Власть и магия слова / Карстен Бредемайер ; пер. с нем. –2-е изд. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 224 с.
2. Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика. Навч.посібник, Вища школа,2003 – 311 с.
3. Ухач В.З. Судова риторика. Навч.посібник. Опорний конспект лекцій. Тернопіль: Вектор , 2011.- 114 с.
4. Середа Н. В. Основи риторики для бізнес-лідерів: ефективний публічний виступ : навчальний посібник / Н. В. Середа. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016. – 40 с.
5. Риторика : навчально-методичний посібник для студентів / Романовський О. Г., Середа Н. В., Квасник О. В. та ін. – Харків : НТУ «ХПІ», 2008. – 160 с.
6. Риторика. Опорний конспект лекцій. Краматорск, 2009.
7. Barry Eckhouse. Competitive Communication: A Rhetoric for Modern Business. – Oxford University Press, 1999. – 1st Edition. – 578 p.
8. ЛеФевер Л. Искусство объяснять: Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова / Ли ЛеФевер. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 290 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)