Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Зв"язки з громадськістю (PR)
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.01.E.81
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс;
• Українська мова (за професійним спрямуванням);
кореквізити
• Новітні інформаційні технології в соціології;
• Комунікативні кампанії;
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю;
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс;
• Українська мова (за професійним спрямуванням);
кореквізити
• Новітні інформаційні технології в соціології;
• Комунікативні кампанії;
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю;
Короткий зміст навчальної програми:
Навчальна дисципліна висвітлює питання зв’язків з громадськістю ( PR) як галузі наукового знання і сфери професійної діяльності, витоків та історії розвитку PR-у; громадськості в системі PR як об’єкту та суб’єкту комунікації; дослідження та формування громадської думки; комунікації як процесу передачі інформації; видів комунікативного впливу в системі PR — діяльності; комунікативних проблеми та PR — діяльністі в організації;стратегічного планування PR — діяльності; поняття комунікативної стратегії; іміджу організації і стратегії його формування; основних каналів та форми здійснення зв’язків з громадськістю; паблиситі як форми комунікації з громадськістю; специфіки діяльності системи зв’язків з громадськістю в окремих сферах життя суспільства.
Рекомендована література:
1. Зацерківна М.О. Зв’язки з громадськістю: основні поняття та етапи становлення у сфері вищої освііти/ О.М.Зацерківна// «Young Scientist» • № 9 (49) • September, 2017 – С.146-150;
2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
3. Королько В.Г., О.В. Некрасова Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика. Підручник, 3-тє вид. доп. і перероб. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська акаде-мія», 2009.— 831 с.;
4. Сержук А. В. Паблік рілейшнз як засіб соціальної комунікації / А. В. Сержук // Інноваційна економіка. – 2013. – № 5. – С. 216-219.
5. Ткач Л.М. Зв’язки з громадськістю як феномен управління інформаційними процесами/ Ткач Л. М., Прокоф’єва К. А., Ходаковська А.Ю.// Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, 2016, № 6 (219). – С.62-68;
6. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник – К.: Бізнесполіграф, 2011. – 464с.
7. Fraser P. SeitelThe Practice of Public Relations - Prentice Hall, 2013. - 456p.
8. Thomas Bivins Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format - McGraw-Hill Humanities, 2013. - 416p.
2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
3. Королько В.Г., О.В. Некрасова Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика. Підручник, 3-тє вид. доп. і перероб. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська акаде-мія», 2009.— 831 с.;
4. Сержук А. В. Паблік рілейшнз як засіб соціальної комунікації / А. В. Сержук // Інноваційна економіка. – 2013. – № 5. – С. 216-219.
5. Ткач Л.М. Зв’язки з громадськістю як феномен управління інформаційними процесами/ Ткач Л. М., Прокоф’єва К. А., Ходаковська А.Ю.// Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, 2016, № 6 (219). – С.62-68;
6. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник – К.: Бізнесполіграф, 2011. – 464с.
7. Fraser P. SeitelThe Practice of Public Relations - Prentice Hall, 2013. - 456p.
8. Thomas Bivins Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format - McGraw-Hill Humanities, 2013. - 416p.
Методи і критерії оцінювання:
усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)