Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Зв"язки з громадськістю (PR)

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.01.E.81
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс;
• Українська мова (за професійним спрямуванням);
кореквізити
• Новітні інформаційні технології в соціології;
• Комунікативні кампанії;
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю;

Короткий зміст навчальної програми:
Навчальна дисципліна висвітлює питання зв’язків з громадськістю ( PR) як галузі наукового знання і сфери професійної діяльності, витоків та історії розвитку PR-у; громадськості в системі PR як об’єкту та суб’єкту комунікації; дослідження та формування громадської думки; комунікації як процесу передачі інформації; видів комунікативного впливу в системі PR — діяльності; комунікативних проблеми та PR — діяльністі в організації;стратегічного планування PR — діяльності; поняття комунікативної стратегії; іміджу організації і стратегії його формування; основних каналів та форми здійснення зв’язків з громадськістю; паблиситі як форми комунікації з громадськістю; специфіки діяльності системи зв’язків з громадськістю в окремих сферах життя суспільства.
Рекомендована література:
1. Зацерківна М.О. Зв’язки з громадськістю: основні поняття та етапи становлення у сфері вищої освііти/ О.М.Зацерківна// «Young Scientist» • № 9 (49) • September, 2017 – С.146-150;
2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
3. Королько В.Г., О.В. Некрасова Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика. Підручник, 3-тє вид. доп. і перероб. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська акаде-мія», 2009.— 831 с.;
4. Сержук А. В. Паблік рілейшнз як засіб соціальної комунікації / А. В. Сержук // Інноваційна економіка. – 2013. – № 5. – С. 216-219.
5. Ткач Л.М. Зв’язки з громадськістю як феномен управління інформаційними процесами/ Ткач Л. М., Прокоф’єва К. А., Ходаковська А.Ю.// Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, 2016, № 6 (219). – С.62-68;
6. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник – К.: Бізнесполіграф, 2011. – 464с.
7. Fraser P. SeitelThe Practice of Public Relations - Prentice Hall, 2013. - 456p.
8. Thomas Bivins Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format - McGraw-Hill Humanities, 2013. - 416p.
Методи і критерії оцінювання:
усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)