Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методи збору соціологічної інформації, частина 1 (курсова робота)

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.58
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асист. Яцишин Ігор Ігорович; викладачі кафедри соціології та соціальної роботи
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. Курсова за курсом
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1.
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Теоретичні аспекти виконання курсової роботи: основні теоретико-методологічні напрямки в сучасній соціології; поняття “ парадигма “ і його використання в соціології. Організаційні аспекти виконання курсової роботи: наукове керівництво, етапи роботи. Курсова робота як наукове дослідження: вимоги до роботи, обґрунтування змісту наукового дослідження, теоретико-методична та емпірична бази наукової роботи. Підготовка роботи до захисту: вимоги до оформлення, складових елементів роботи, загальні правила щодо цитувань та посилань на використані наукові джерела, підготовка студента до захисту та процедура захисту. В процесі виконання завдань модуля студент повинен написати та представити навчально-наукову роботу, яка допускається до захисту рішенням наукового керівника, з його рецензією.
Рекомендована література:
1. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях./ Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 167 с.;
2. 1.Бакалаврська кваліфікаційна робота із соціології: Методичні вказівки до виконання бакалаврських кваліфікаційних робіт для студентів базового напрямку 6.030101 «Соціологія» / Укл.: В.М.Піча, В.Є. Савка, Л.Д. Климанська та ін. – Львів, 2010. – 48 с.
3. 2.Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. – К., 2002. – 295 с.
Методи і критерії оцінювання:
• написання та захист курсової роботи (100%).

Методи збору соціологічної інформації, частина 1

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.56
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст. викл. Герус Ольга Ігорівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. (КР)
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1. Курсова за курсом
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Теоретико-методологічні засади збору кількісної соціологічної інформації. Процедури концептуалізації та операціоналізації. Вимірювання в соціології. Метод опитування: загальні методичні особливості. Метод анкетування. Метод інтерв’ю. Метод контент-аналізу документів. Метод спостереження. Метод експерименту.
Рекомендована література:
1. Гілета, О.П., Климанська, Л.Д., Козак, М.Я. & Савчинський, Р.О. (2014). Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях. Львів: Видавництво Львівської політехніки.;
2. Паніна, Н. В. (2007) Технологія соціологічного дослідження: Курс лекцій. Київ.;
3. Сурмин, Ю. П. & Туленков, Н. В. (2000) Методология и методы социологических исследовании?: учеб. пособие. К.: МАУП.;
4. Sandro, S. (2018). Ideal type in sociological research. Sociology International Journal. 2. DOI: 10.15406/sij.2018.02.00075.
5. Rosalind, G. (2018). Doing Sociological Research. DOI: 10.4324/9781315402826-3.
6. George, R. & Wendy, M. (2019). The Wiley Blackwell Companion to Sociology. DOI: 10.1002/9781119429333.
7. Kim, Y. (2019). Opportunities for Sociological Research: A Discussion of the Usefulness of Mixed Methods with Data Science. Journal of Asian Sociology. Published by: Institute for Social Development and Policy Research (ISDPR), 48(3), pp.343-358.
Методи і критерії оцінювання:
• поточний контроль (40%): виконання практичних завдань (25%), семестрова контрольна робота (15%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)