Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Ресурсний потенціал інформаційного суспільства
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.02.E.92
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асист. Яцишин Ігор Ігорович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс
кореквізити:
• Соціологія політики та електоральної поведінки
• Практика аналізу нечислових даних в соціології
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс
кореквізити:
• Соціологія політики та електоральної поведінки
• Практика аналізу нечислових даних в соціології
Короткий зміст навчальної програми:
Інформаційне суспільство як нова стадія розвитку людської цивілізації: сутнісні ознаки та характеристики. Теоретичні підходи до розуміння концепту «інформаційне суспільство» в соціальних науках. Інформатизація як чинник становлення інформаційного суспільства. Міжнародно-правові основи формування інформаційного суспільства. Моделі та стратегії розвитку інформаційного суспільства. Глобальний характер процесів інформатизації суспільства. Трансформація соціально-економічних відносин в інформаційному суспільстві. Людський капітал та інноваційна економіка. Мережеві економічні та соціальні структури в інформаційному суспільстві. Нові механізми політичної влади та управління в інформаційному суспільстві. Розвиток інформаційної індустрії в гуманітарній сфері. Трансформація освіти, науки та культури в інформаційному суспільстві. Становлення нового типу особистості. Якість життя в інформаційному суспільстві. Проблеми та загрози розвитку інформаційного суспільства: цифрова нерівність, кіберзлочинність та кібертероризм, інформаційні війни, маніпуляція свідомістю.
Рекомендована література:
1. Грицяк Н., Литвинова Л. Державне управління в умовах розвитку інформаційного суспільства : навч. посібник. – Київ: Вид-во К.І.С., 2015. – 108 с.
2. Дубов, Д., Ожеван О., Гнатюк С. Інформаційне суспільство в Україні: глобальні виклики та національні можливості: аналіт. доп. – Київ: НІСД, 2010. – 64 с.
3. Інформаційне суспільство та сталий розвиток: Матеріали науково-практичного семінару у форматі міжнародної відео-конференції. 17 травня 2016 року. – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2016. – 112 с.
4. Кастельс М. Інформаційне суспільство та держава добробуту: Фінська модель. – Київ: Ваклер, 2006. – 232 c.
5. Клімушин П., Спасібов Д. Механізми електронного урядування в інформаційному суспільстві: монографія. – Харків: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2017. – 116 с.
6. Прудникова О. Інформаційна культура: концептуальні засади та світоглядний сенс. – Харків: Право, 2015. – 352 с.
7. Носенко Т., Бонч-Бруєвич Г. Соціальна інформатика: навчальний посібник. – Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 136 c.
8. Wielaard N., Klous S. We are Big Data: The Future of the Information Society. – Atlantis Press, 2016. – 240 p.
9. Buckland M. Information and Society. – MIT Press, 2017. – 234 p.
2. Дубов, Д., Ожеван О., Гнатюк С. Інформаційне суспільство в Україні: глобальні виклики та національні можливості: аналіт. доп. – Київ: НІСД, 2010. – 64 с.
3. Інформаційне суспільство та сталий розвиток: Матеріали науково-практичного семінару у форматі міжнародної відео-конференції. 17 травня 2016 року. – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2016. – 112 с.
4. Кастельс М. Інформаційне суспільство та держава добробуту: Фінська модель. – Київ: Ваклер, 2006. – 232 c.
5. Клімушин П., Спасібов Д. Механізми електронного урядування в інформаційному суспільстві: монографія. – Харків: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2017. – 116 с.
6. Прудникова О. Інформаційна культура: концептуальні засади та світоглядний сенс. – Харків: Право, 2015. – 352 с.
7. Носенко Т., Бонч-Бруєвич Г. Соціальна інформатика: навчальний посібник. – Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 136 c.
8. Wielaard N., Klous S. We are Big Data: The Future of the Information Society. – Atlantis Press, 2016. – 240 p.
9. Buckland M. Information and Society. – MIT Press, 2017. – 234 p.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, реферати (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)