Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціологія реклами

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.01.E.86
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст. викл. Герус Ольга Ігорівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
кореквізити:
• Візуальна соціологія;
• Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю.
Короткий зміст навчальної програми:
Реклама в соціальному просторі. Сфера виробництва як фактор появи реклами. Сфера споживання як фактор появи реклами. Специфіка впливу поля реклами на споживачів. Конструювання комерційною рекламою споживчих практик. Дискурс-аналіз практик споживання у полі комерційної реклами. Вплив та сприйняття комерційної реклами. Реклама і ціннісні орієнтації суспільства. Реклама в суспільстві: ефект і ефективність.
Рекомендована література:
1. Коваліско, Н. В. & Герус, О. І. (2017) Комерційна реклама і споживання: соціологічний дискурс: монографія. Львів. Web: https://bit.ly/2U8mmTz;
2. Герус, О. І. (2015) Реклама як соціокультурне поле: дискурсивна складова. Альманах «Грані». Дніпропетровськ. 5 (121).;
3. Чудовська-Кандиба, І. А. (2010) Соціокультурні виміри рекламних практик: монографія. К.: КІС.;
4. Nixon, E. & Cluley, R. (2019). What is an advert? A sociological perspective on marketing media. Marketing Theory. DOI: 10.1177/1470593119856645.
5. Komarova, A., Novikov, V. & Zakharov, M. (2019). The role of sociological research in the planning of advertising campaigns. Vestnik Universiteta. 145-149. DOI: 10.26425/1816-4277-2019-2-145-149.
6. Зоська, Я., Согорін, А. & Белькова, С. (2020). Реклама у фокусі соціології: методологічні засади дослідження. State and Regions. Series: Social Communications. 141. DOI: 10.32840/cpu2219-8741/2020.1(41).22.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, диф.залік): письмова форма (60%)