Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Питання неповносправності в соціальній роботі
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.17
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Козак Марта Ярославівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
- знати законодавчі основи соціальної захищеності осіб з неповносправністю в Україні та елементи державної політики в цій галузі, теоретико-методологічні засади соціальної роботи з особами з інвалідністю; теорію і практику інтеграційних та антидискримінаційних підходів до надання послуг у галузях освіти, охорони здоров’я, працевлаштування тощо.
- уміти самостійно аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальному захисті людей з інвалідністю, аналізувати та визначати основні проблеми та потреби особи з інвалідністю та її сім’ї; визначати необхідність у застосуванні конкретних соціальних технологій;
- вміти поєднати теорію і практику соціальної роботи в середовищі осіб з інвалідністю та їх родин; володіти методикою проведення соціальної діагностики та експертизи; розуміти категорію універсального дизайну, доступності середовища, інклюзії,
- мати уявлення про засади заняттєвої терапії., індивідуальну програму реабілітації
- уміти самостійно аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальному захисті людей з інвалідністю, аналізувати та визначати основні проблеми та потреби особи з інвалідністю та її сім’ї; визначати необхідність у застосуванні конкретних соціальних технологій;
- вміти поєднати теорію і практику соціальної роботи в середовищі осіб з інвалідністю та їх родин; володіти методикою проведення соціальної діагностики та експертизи; розуміти категорію універсального дизайну, доступності середовища, інклюзії,
- мати уявлення про засади заняттєвої терапії., індивідуальну програму реабілітації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Соціальна робота з сім’ями
- Методи соціальної роботи
- Соціальне консультування
- Методи соціальної роботи
- Соціальне консультування
Короткий зміст навчальної програми:
Понятійний апарат, основні підходи та моделі інвалідності. Конвенція ООН про права людей з інвалідністю. Соціальні фактори неповносправності. Вроджена і набута неповносправність. Дитяча неповносправність. Субкультура неповносправних; Виявлення потреб та проблем особи з неповносправністю. Психологія неповносправності. Доступність середовища і архітектурні бар’єри. Планування безбар’єрного середовища. Адаптивне обладнання громадських і житлових приміщень Працездатність і працевлаштування. Робочі місця для осіб з неповносправністю. Медичні, санаторні, рекреаційні програми для осіб з неповносправністю в Україні Державна політика в галузі неповносправності. Законодавче регламентування соціального захисту інвалідів в Україні. Роль недержавних організацій у лобіюванні інтересів осіб з неповносправністю Соціальні послуги із фізичної реабілітації. Форми реабілітаційної діяльності. Реабілітаційні центри і реабілітаційні табори. Інституціалізація і життя в громаді. Принцип інтеграції. Раннє втручання. Інклюзивна освіта. Модель незалежного життя
Рекомендована література:
1. Бармашина Л. Формування середовища життєдіяльності для маломобільних груп населення. – Київ, 2000. – 89 с.
2. Бочелюк В. Й., Турубарова А. В. Психологія людини з обмеженими можливостями. Навч. посіб.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 264 с
3. Грибальський Я, Мудрий Я., Сварник М. та ін. Доступність до об’єктів житлового та громадського призначення для людей з особливими потребами. Методичний посібник. – Київ: Соціоінформ, 2004. – 105 с
4. Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту „Львівська політехніка”, 2002. – 127 с
2. Бочелюк В. Й., Турубарова А. В. Психологія людини з обмеженими можливостями. Навч. посіб.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 264 с
3. Грибальський Я, Мудрий Я., Сварник М. та ін. Доступність до об’єктів житлового та громадського призначення для людей з особливими потребами. Методичний посібник. – Київ: Соціоінформ, 2004. – 105 с
4. Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту „Львівська політехніка”, 2002. – 127 с
Методи і критерії оцінювання:
- Індивідуальні та групові завдання ( 40%)
- Підсумковий контроль ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
- Підсумковий контроль ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)