Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Теорії та методи соціальної роботи
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.18
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Ставкова С.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Після закінчення цього курсу студенти повинні мати такі знання:
• Розуміння теорій, підходів, цінностей та практичних моделей, що застосовуються консультантами
• Засвоєння екологічної та структурної теорій та теорії „сильних сторін”
• Засвоєння генералістичної перспективи
• Знання стадій професійного втручання у процесі розв’язанні проблем
• Знання стадій інтерв’ювання в соціальній роботі
• Розуміння особливостей мікро-, мезо- та макрорівнів соціальної роботи, а також застосування умінь та підходів на кожному з цих рівнів
Після закінчення цього курсу студенти повинні мати такі вміння:
• Здатність провести еко-системне оцінювання, що включатиме всі аспекти ситуації в роботі з окремою особою, родиною і групою
• Здатність дослідити власні цінності та припущення щодо процесу надання допомоги
• Початкове вміння проводити інтерв’ю в соціальній роботі
• Початкове вміння проводити процес розв’язання проблеми в соціальній роботі
• Розуміння теорій, підходів, цінностей та практичних моделей, що застосовуються консультантами
• Засвоєння екологічної та структурної теорій та теорії „сильних сторін”
• Засвоєння генералістичної перспективи
• Знання стадій професійного втручання у процесі розв’язанні проблем
• Знання стадій інтерв’ювання в соціальній роботі
• Розуміння особливостей мікро-, мезо- та макрорівнів соціальної роботи, а також застосування умінь та підходів на кожному з цих рівнів
Після закінчення цього курсу студенти повинні мати такі вміння:
• Здатність провести еко-системне оцінювання, що включатиме всі аспекти ситуації в роботі з окремою особою, родиною і групою
• Здатність дослідити власні цінності та припущення щодо процесу надання допомоги
• Початкове вміння проводити інтерв’ю в соціальній роботі
• Початкове вміння проводити процес розв’язання проблеми в соціальній роботі
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• «Міжособистісне спілкування»;
• «Вступ до соціальної роботи».
• «Вступ до соціальної роботи».
Короткий зміст навчальної програми:
Соціальна побудова теорії соціальної роботи та її застосування на практиці. Системна та екологічна моделі. Перспектива ”сильних сторін” та підходи з метою наснаження. Структурна (радикальна) модель. Генералістична (загальної практики) та інші традиційні моделі. Залучення і оцінювання (генералістичний підхід) . Визначення мети та укладання домовленості (контракту) / планування. Професійне втручання (або виконання запланованого). Оцінювання зробленого в практичній соціальній роботі . Завершення процесу консультування і подальша перевірка. Інтеграція теорії і практики. Робота з окремими особами. Робота з сім’ями. Робота з групами. Робота з громадами.
Рекомендована література:
1. Пейн М. Сучасна теорія соціальної роботи: Пер. з анг. – К., 2000. – С. 349-378.
2. Принцип активизации в социальной работе: Пер. з англ. / Под ред. Ф. Парслоу. – М.: Аспект Пресс, 1997. – 223 с.
3. Крофт С., Бересфорд П. Соучастие пользователей в социальной работе / В кн. Практика социальной работы / Под ред. Кристофера Ханвея и Терри Филпота. - Киев, 1996.-С. 68-88.
4. Мюллендер О., Уорд Д. Самокерована групова робота. – К., 1996. – 176 с.
5. Вступ до соціальної роботи: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. Т.В. Семигіної, І.І. Миговича. – К.: Академвидав, 2005. – С. 162-167.
2. Принцип активизации в социальной работе: Пер. з англ. / Под ред. Ф. Парслоу. – М.: Аспект Пресс, 1997. – 223 с.
3. Крофт С., Бересфорд П. Соучастие пользователей в социальной работе / В кн. Практика социальной работы / Под ред. Кристофера Ханвея и Терри Филпота. - Киев, 1996.-С. 68-88.
4. Мюллендер О., Уорд Д. Самокерована групова робота. – К., 1996. – 176 с.
5. Вступ до соціальної роботи: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / За ред. Т.В. Семигіної, І.І. Миговича. – К.: Академвидав, 2005. – С. 162-167.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль здійснюється у формі виконання практичних, тестових, індивідуальних завдань – 40%
Підсумковий контроль – екзамен – 60%.
Підсумковий контроль – екзамен – 60%.