Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Історія психології

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.13
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Гнатко Микола Митрофанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знати психологічні теорії, концепції, школи та уявлення з історії психології;
- знати результат дослідження видатних вчених минулого і сучасності в галузі психології;
- знати місця і ролі основних психологічних теорій в історії психології, її вплив на еволюцію сучасної психологічної науки;
- знати і вміти розрізняти етапи, предмет і зміст психології, методи дослідження психіки;
- знати і вміти охарактеризувати основні психологічні ідеї, школи, концепції, течії;
- володіти категоріальним апаратом психології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Загальна психологія;
- Експериментальна психологія;
- Соціальна психологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Психологічна думка в країнах древнього сходу. Розвиток психологічної думки в древньому Єгипті, Китаї, Індії. Антична психологія. Передсократівський період історії психології. Вчення про душу в феодальному суспільстві. Психологічна думка в період переходу від феодалізму до капіталізму. Психологічна думка XVII ст. Розвиток психології у XVIII ст. Психологія першої половини XIX ст. Розвиток психології як самостійної науки. Розвиток психології на межі XIX – XX ст. Розвиток галузей психології. Об’єктивні умови формування психології розвитку, її основні положення і дослідження. Вікова психологія. Передумова виникнення етнічної психології. Соціальна психологія. Диференціальна психологія. Становлення і розвиток біхевіоризму і гештальтпсихології. Глибинна психологія (психоаналіз) та її розвиток у XX ст. Гуманістична, генетична і когнітивна психологія. Сучасна психологічна наука в Україні.
Рекомендована література:
1. Векилова С.А., История психологии: конспект лекций, М., «АСТ»; СПб, «Сова», 2005 г., с. 106.
2. Выготский Л.С. Вопросы теории и история психологии - Собр.соч.: В 6 т.М., 1982.
3. Ждан А.Н. История психологии: от античности к современности.-М., 1999.
4. Исторический путь психологии: прошлое, настоящее, будущее. М., 1992.
5. Марцинковская Г.Д. История психологии.-М.: Изд. центр «Академия», 2001.-554 с.
6. Петровский А.В., Ярошевский М.Г. История и теория психологии.-Ростов Н-Д., 1996-т.1,2.
7. Петровский А.В., Ярошевский М.Г. Основы теоретической психологии.-М., 1997.
8. Рубинштейн С.Л. Принципы и пути развития психологии. М., 1999.
9. Ярошевский М.Г. История психологии.- М., 1996.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (40%): усне опитування, реферати, контрольні роботи;
- підсумковий контроль (60%, іспит): максимальна оцінка – 100 балів.