Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психічна травма
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.62
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Партико Неоніла Вікторівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати загальну теорію про психологічну сутність і механізм дії травми, види психологічних травм та їх наслідки, особливості психологічного розуміння травми у різних школах та напрямках психології та діагностичні критерії DSM-V посттравматичного стресового розладу;
• вміти самостійно впізнавати за різними психосимптомами наслідки дії психологічної травми та розрізняти різні психологічні реакції на травму: стрес, гостра посттравматична реакція, посттравматичний стресовий розлад та знати ознаки, за якими їх можна розрізняти;
• мати уявлення про сучасний стан теорії травми, наукові дослідження, які були проведені з проблематики травми їх переваги та недоліки.
• вміти самостійно впізнавати за різними психосимптомами наслідки дії психологічної травми та розрізняти різні психологічні реакції на травму: стрес, гостра посттравматична реакція, посттравматичний стресовий розлад та знати ознаки, за якими їх можна розрізняти;
• мати уявлення про сучасний стан теорії травми, наукові дослідження, які були проведені з проблематики травми їх переваги та недоліки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна психологія,
• Патопсихологія,
• Клінічна психологія.
• Патопсихологія,
• Клінічна психологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Суть поняття травми в сучасній психології. Основні види травми і проблеми комбінованої та кумулятивної травми. Теорії механізму дії травми. Наслідки травми та чинники, що найбільше на них впливають. Посттравматичні психологічні реакції. Діагностичні критерії DSM-V посттравматичного стресового розладу. Особливості трактування травми в різних психологічних школах і напрямках. Наукові дослідження проблем травми в сучасній психологічній науці.
Рекомендована література:
1. Брієр Д. Скотт К. Основи травмофокусованої терапії. — Львів: Свічадо, 2015 — 448 с.
2. Калшед Дональд. Внутренний мир травмы. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2001 — 339 с.
3. Калшед Дональд. Травма и душа: Духовно-психологический подход к человеческому развитию и его прерыванию. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2015. — 488 с, 3 лис.ил. (Современная психотерапия).
4. Мартіна Мюллер. Якщо ви пережили психотравмуючу подію / пер. з англ. Діана Бусько; наук. ред Катерина Явна (Серія «Сам собі терапевт»), Львів: Видавництво Українського католицького університету: Свічадо, 2014. 120 с.
5. Синопсис діагностичних критеріїв DSM-V та протоколів NICE для діагностики та лікування основних психічних розладів у дітей та підлітків.
6. Погодин И. А. Психическая травма и переживание: Кризисная гештальт-терапия. Сб статей / И. А. Погодин . — Минск: «Бизнесофест», 2008. — 108 с.
2. Калшед Дональд. Внутренний мир травмы. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2001 — 339 с.
3. Калшед Дональд. Травма и душа: Духовно-психологический подход к человеческому развитию и его прерыванию. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2015. — 488 с, 3 лис.ил. (Современная психотерапия).
4. Мартіна Мюллер. Якщо ви пережили психотравмуючу подію / пер. з англ. Діана Бусько; наук. ред Катерина Явна (Серія «Сам собі терапевт»), Львів: Видавництво Українського католицького університету: Свічадо, 2014. 120 с.
5. Синопсис діагностичних критеріїв DSM-V та протоколів NICE для діагностики та лікування основних психічних розладів у дітей та підлітків.
6. Погодин И. А. Психическая травма и переживание: Кризисная гештальт-терапия. Сб статей / И. А. Погодин . — Минск: «Бизнесофест», 2008. — 108 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.