Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психотерапія травми і стресу
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.01.E.88
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Березовська Лариса Іванівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати загальну теорію про психологічну сутність і механізм дії травми, теорії стресу,види психологічних травм та їх наслідки, особливості психологічного розуміння травми у різних школах та напрямках психології та діагностичні критерії DSM-V посттравматичного стресового розладу;
• вміти самостійно впізнавати за різними психосимптомами наслідки дії психологічної травми та розрізняти різні психологічні реакції на травму: стрес, гостра посттравматична реакція, посттравматичний стресовий розлад та знати ознаки, за якими їх можна розрізняти;
• мати уявлення про сучасний стан теорії травми, наукові дослідження, які були проведені з проблематики психотерапії травми, їх переваги та недоліки.
• вміти самостійно впізнавати за різними психосимптомами наслідки дії психологічної травми та розрізняти різні психологічні реакції на травму: стрес, гостра посттравматична реакція, посттравматичний стресовий розлад та знати ознаки, за якими їх можна розрізняти;
• мати уявлення про сучасний стан теорії травми, наукові дослідження, які були проведені з проблематики психотерапії травми, їх переваги та недоліки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна психологія;
• Патопсихологія;
• Клінічна психологія;
• Основи психотерапії.
• Патопсихологія;
• Клінічна психологія;
• Основи психотерапії.
Короткий зміст навчальної програми:
Суть поняття травми в сучасній психології. Основні види травми і проблеми комбінованої та кумулятивної травми. Теорії механізму дії травми. Наслідки травми та чинники, що найбільше на них впливають. Посттравматичні психологічні реакції. Психологічні теорії стресу. Діагностичні критерії DSM-V посттравматичного стресового розладу. Особливості трактування та психотерапії травми в різних психологічних школах і напрямках. Особливості психотерапії травми у дітей та підлітків. Наукові дослідження проблем психотерапії травми в сучасній психологічній науці.
Рекомендована література:
1. Брієр Д. Скотт К. Основи травмофокусованої терапії. — Львів: Свічадо, 2015 — 448 с.
2. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ в когнітивно-поведінкову психотерапію. — Львів: Свічадо, 2014 — 420 с.
3. Калшед Дональд. Внутренний мир травмы. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2001 — 339 с.
4. Калшед Дональд. Травма и душа: Духовно-психологический подход к человеческому развитию и его прерыванию. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2015. — 488 с, 3 лис.ил. (Современная психотерапия).
5. Коен Д., Моннаріно Е., Деблінджер Е. Психотерапія з дітьми та підлітками, які пережили травму та втрату. — Львів: Свічадо, 2016. — 264 с.
6. Мартіна Мюллер. Якщо ви пережили психотравмуючу подію / пер. з англ. Діана Бусько; наук. ред Катерина Явна (Серія «Сам собі терапевт»), Львів: Видавництво Українського католицького університету: Свічадо, 2014. — 120 с.
7. Розов В.І. Адаптивні антистресові психотехнології: Навч. посіб. — К.: Кондор, 2005. — 278 с.
8. Эффективная терапия посттравматического стрессового расстройства / Под. ред. Эдны Фоа, Терренса М. Кина,Метью Фридмана. — М.: «Когито-Центр», 2005. — 467 с. (Клиническая психология).
2. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ в когнітивно-поведінкову психотерапію. — Львів: Свічадо, 2014 — 420 с.
3. Калшед Дональд. Внутренний мир травмы. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2001 — 339 с.
4. Калшед Дональд. Травма и душа: Духовно-психологический подход к человеческому развитию и его прерыванию. — М.: Деловая книга, Академический проект., 2015. — 488 с, 3 лис.ил. (Современная психотерапия).
5. Коен Д., Моннаріно Е., Деблінджер Е. Психотерапія з дітьми та підлітками, які пережили травму та втрату. — Львів: Свічадо, 2016. — 264 с.
6. Мартіна Мюллер. Якщо ви пережили психотравмуючу подію / пер. з англ. Діана Бусько; наук. ред Катерина Явна (Серія «Сам собі терапевт»), Львів: Видавництво Українського католицького університету: Свічадо, 2014. — 120 с.
7. Розов В.І. Адаптивні антистресові психотехнології: Навч. посіб. — К.: Кондор, 2005. — 278 с.
8. Эффективная терапия посттравматического стрессового расстройства / Под. ред. Эдны Фоа, Терренса М. Кина,Метью Фридмана. — М.: «Когито-Центр», 2005. — 467 с. (Клиническая психология).
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
• підсумковий контроль: на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.