Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Порівняльна психологія і психофізіологія
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.16
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: старший викладач Легендзевич Галина Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• критично осмислювати наукові факти щодо фізіологічних основ та еволюційного походження психічних процесів у людей та тварин;
• знати нейронні механізми сенсорних та моторних процесів, пам'яті, навчання, мислення та емоцій у людей та тварин;
• вміти встановлювати зв'язок між функціональними, структурними порушеннями нервової, ендокринної систем та психічними процесами;
• вміти орієнтуватися в сучасних психофізіологічних та нейропсихологічних дослідженнях на людях та тваринах.
• знати нейронні механізми сенсорних та моторних процесів, пам'яті, навчання, мислення та емоцій у людей та тварин;
• вміти встановлювати зв'язок між функціональними, структурними порушеннями нервової, ендокринної систем та психічними процесами;
• вміти орієнтуватися в сучасних психофізіологічних та нейропсихологічних дослідженнях на людях та тваринах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна психологія;
• Основи анатомії ЦНС і фізіології вищої нервової діяльності;
• Вікова психологія.
• Загальна психологія;
• Основи анатомії ЦНС і фізіології вищої нервової діяльності;
• Вікова психологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Розуміння фізіологічних основ та еволюційного походження психічних процесів у людей та тварин. Методи психофізіологічних досліджень. Особливості здійснення нервової та гормональної регуляції в організмі людини. Нейрофізіологічні механізми сенсорних та моторних процесів, пам'яті, навчання, мислення та емоцій у людей та тварин. Закономірності виникнення та протікання стресу в організмі людини та тварин. Відмінності між функціональними станами сну та бадьорості у вищих ссавців. Нейрофізіологічний та когнітивний розвиток людини.
Рекомендована література:
1. Аршава І.Ф., Черненко М.І. Психофізіологія: Підручник для студ. вищих навч. закл. – К.: Вища освіта, 2006. – 308 c.
2. Туриніна О.Л., Сердюк Л.З. Порівняльна психологія: Навчальний посібник. – К: МАУП, 2005. – 228 с.
2. Туриніна О.Л., Сердюк Л.З. Порівняльна психологія: Навчальний посібник. – К: МАУП, 2005. – 228 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль (залік): на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
• підсумковий контроль (залік): на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.