Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Психологія маніпуляції

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.M.71
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: доктор психологічних наук, доцент Лещинська Олена Альбертівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати перцептивні, комунікативні, інтерактивні прояви маніпулятивної поведінки.
• знати засоби маніпулювання на потребах та слабкостях людини.
• знати маніпулятивні способи впливу керівника на підлеглих та підлеглих на керівника.
• вміти застосовувати активні, пасивні, змішані форми захисту від маніпуляцій.
• вміти використовувати техніку контрольних запитань при «детекції брехні» в процедурах профвідбору, атестації персоналу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Соціальна психологія, Психологія мотивації, Психологія особистості, Психологія інновацій, Психологія масової поведінки, Психологія впливу, Управлінська психологія, Психологія спілкування, Психологія конфлікту, Політична психологія, Юридична психологія, Психологія реклами.
Короткий зміст навчальної програми:
Поняття, структура та види маніпулювання. Трансакційний аналіз маніпулювання. Технології маніпулятивного впливу. Пасивні та активні форми захисту від маніпуляцій. Вербальні та невербальні ознаки маніпулятивного впливу. Маніпулятивний вплив у службових відносинах. Ідентифікація змін у діяльності вегетативної нервової системи методом «Детектора брехні». Техніка контрольних запитань під час профвідбору та атестації персоналу.
Рекомендована література:
1. Экман П. Психология лжи. Обмани меня, если сможешь. - СПб, Питер, 2010.
2. Панкратов В. Защита от психологического манипулирования: практическое руководство. – 2-е изд. – М.: Психтерапия, 2007. – 2008 с.
3. Шейнов В.П. Скрытое управление человеком (психологи манипулирования). – М.: ООО "Издательство АСТ", Мн.: Харвест, 2001. – 848 с.
4. Кара-Мурза С. Г. Маніпуляція свідомістю: Навчальний посібник. – К.: Оріони, 2003. – 500 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань;
• підсумковий контроль: диференційований залік на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.