Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Психологія залежностей, їх психопрофілактика і психотерапія
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.01.E.87
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Березовська Лариса Іванівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати сутність, механізм формування та особливості фаз розвитку психологічного узалежнення, види психологічних залежностей, основні підходи до подолання залежності і їх концепції психотерапії залежностей, техніки і прийоми, що використовуються з метою психотерапії; можливості та способи профілактики залежної поведінки.
• вміти самостійно складати програму психотерапії для конкретної проблеми і конкретного клієнта та підбирати відповідні методи психотерапевтичного впливу;
• мати уявлення про сучасний стан, напрямок розвитку та проблеми організації сучасної практики профілактики та подолання проблем узалежнення.
• вміти самостійно складати програму психотерапії для конкретної проблеми і конкретного клієнта та підбирати відповідні методи психотерапевтичного впливу;
• мати уявлення про сучасний стан, напрямок розвитку та проблеми організації сучасної практики профілактики та подолання проблем узалежнення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Загальна психологія,
• Диференційна психологія,
• Психологія особистості,
• Основи психотерапії.
• Диференційна психологія,
• Психологія особистості,
• Основи психотерапії.
Короткий зміст навчальної програми:
Теоретичні основи психології залежності. Види психологічних залежностей та їх особливості. Поняття співузалежнення. Теоретичні і організаційні основи товариств анонімних алкоголіків. Сайнанон групи. Метод Шичка по психотерапії залежностей. Досвід релігійних общин в боротьбі з залежностями. Трансперсональна психотерапія і гштальт-терапія залежностей. Робота з залежностями методом гіпнотерапії. Психотерапія співзалежних. Профілактика залежностей. Організація центрів по боротьбі із психологічними залежностями.
Рекомендована література:
1. Близость, зависимость, привязанность. Сб. лекций летнего ежегодного гешталь-интенсива Г. Феодосия. / С. О. Лобанов, О.В. Любарец, А. М. Мартьянов — К.: Химджест, 2013. — 100 с.
2. Гештальт 2009. Специальный выпуск по проблемае зависимостей. Сб. материалов Общества практикующих психологов «Гештальт-подход» Вып 2. — М.: Московский гештальт-институт, 2009. 84 с.
3. Гроф К. Жажда целостности: Наркомания и духовный путь. / К. Гроф; Пер с англ.О. Цветковой. — М.: ООО «Издательство АСТ» и др., 2003. — 316, [4] с. — (Тексты трансперсональной психологии).
4. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ в когнітивно-поведінкову психотерапію. — Львів: Свічадо, 2014 — 420 с.
5. Вудман Марион. Сова была раньше дочкой пекаря: Ожирение, нервная анорексия и подавленная женственность / пер. с англ. — М.: «Когито-Центр», 2009. 176 с. (Юнгитанская психологыя)Манухина Н. Созависимость глазами системного терапевта. — М.: Независимая фирма «Класс», 2009. — 280 с. (Библиотека психологии и психотерапии).
6. Пезешкиан Н. психосоматика и позитивная психотерапии. Пер. с нем. — М.: Медицина, 1996. 464 с.: ил.
2. Гештальт 2009. Специальный выпуск по проблемае зависимостей. Сб. материалов Общества практикующих психологов «Гештальт-подход» Вып 2. — М.: Московский гештальт-институт, 2009. 84 с.
3. Гроф К. Жажда целостности: Наркомания и духовный путь. / К. Гроф; Пер с англ.О. Цветковой. — М.: ООО «Издательство АСТ» и др., 2003. — 316, [4] с. — (Тексты трансперсональной психологии).
4. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ в когнітивно-поведінкову психотерапію. — Львів: Свічадо, 2014 — 420 с.
5. Вудман Марион. Сова была раньше дочкой пекаря: Ожирение, нервная анорексия и подавленная женственность / пер. с англ. — М.: «Когито-Центр», 2009. 176 с. (Юнгитанская психологыя)Манухина Н. Созависимость глазами системного терапевта. — М.: Независимая фирма «Класс», 2009. — 280 с. (Библиотека психологии и психотерапии).
6. Пезешкиан Н. психосоматика и позитивная психотерапии. Пер. с нем. — М.: Медицина, 1996. 464 с.: ил.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.