Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Психологія творчості

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.02.E.92
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: старший викладач Заклик Галина Михайлівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знати психологічні поняття і терміни, що вживаються у курсі «Психологія творчості»; методи науково-психологічного дослідження творчої діяльності; механізми творчої діяльності; індивідуально-психологічні ознаки творчої особистості; вікову динаміку розвитку творчих здібностей; психологічні чинники, що впливають на розвиток творчої особистості; структуру творчого процесу; засоби стимуляції творчої діяльності студентського та наукового колективу;
- уміти застосовувати знання сучасної психологічної науки стосовно вивчення та дослідження творчої діяльності; добирати діагностичний матеріал відповідно до мети психологічного дослідження творчості; використовувати експериментальні методи дослідження продуктів творчої діяльності; аналізувати сучасні психологічні концепції та теорії творчості, виходячи з доцільності використання їх у практичній навчально-науковій діяльності; володіти технологією проведення психологічного тренінгу як засобу стимуляції творчості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Психологія загальна та особистості;
- Психологія мотивації;
- Вікова психологія;
- Психологія управління.
Короткий зміст навчальної програми:
У межах дисципліни розглядаються закономірності функціонування людської психіки, творчий розвиток людини, умови становлення і розвитку творчої особистості, форми і методи забезпечення її творчого потенціалу, особливості, механізми і методи самоуправління і саморегулювання особистості, вимоги до розвитку її конкурентоспроможності. Навчальна дисципліна побудована на основі сучасних уявлень про психіку й психічне, фундаментальних положень психологічної науки про особистість і виходить із принципів професійно-діяльнісної спрямованості психолога. Застосування активних методів: навчально-ділові ігри, розв’язування психологічних завдань та аналіз різноманітних психологічних проблемних ситуацій, які виникають у творчому процесі.
Рекомендована література:
1. Клименко В.В. Психологія творчості. К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 480 с.
2. Моляко В.О. (ред.) Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень. - Житомир: Вид-во Рута, 2006. – 320 с.
3. Рибалко В.В. Психологічна характеристика творчості, творчої особистості та сутність особистісного підходу// Практична психологія та соціальна робота. – 2011, вип. 3. – С. 1-7.
4. Роменець В. А. Психологія творчості – К.: Либідь, 2001. – 288 с.
5. Туриніна О.Л. Психологія творчості : Навчальний посібник. – К: МАУП, 2007. – 160 с.
6. Швай .Р. Психологія та педагогіка творчості. – Львів.: в-во «Львівська політехніка», 2014 – 200 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40 %): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування.
- Підсумковий контроль (60 %, екзамен): Максимальна оцінка – 100 балів.