Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Психологія стресу

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.50
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук Савка Ірина Мар’янівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знати сутність стресу, види стресу, причини та ступінь прояву стресу, стадії стресу, фізичні, психологічні соціальні стресогенні фактори, фізіологічні і психологічні механізми виникнення стрес у, характеристики та індивідуальні особливості переживання стресових ситуацій; особливості адаптаційного синдрому, способи, методи, техніки профілактики та подолання стресу та його наслідків;
- уміти оцінювати рівень стресу, застосовувати методи та способи нейтралізації стресу, управляти стресовою реакцією, застосовувати методики зменшення фізичного та психологічного ефекту стресу, провадити просвітницьку діяльність у різних соціальних групах щодо здорового способу життя, здатності до управління стресовими ситуаціями; розпізнавати людей за типом реагування на стрес та потребі у фаховій допомозі; надавати консультацію клієнту з проблем запобігання та подолання стресових ситуацій в залежності від особливостей реагування на стрес; застосовувати у власному житті знання, вміння та навички щодо управління стресом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Психологія особистості;
- Психологія посттравматичної реабілітації.
Короткий зміст навчальної програми:
Еволюція наукових поглядів на природу стресу. Поняття гомеостазу, загального адаптаційного синдрому, ознаки і характеристики стресу. Фізіологічні механізми стресу. Особливості психологічного стресу. Причини виникнення стресу. Стресогенні фактори середовища. Динаміка перебігу стресу. Фази стресу. Негативні наслідки тривалого стресу. Допомога людям у стресовому стані. Оцінка рівня стресу. Способи подолання стресів. Гармонізація особистості – як спосіб проти стояння стресу. Психотехнології самоменеджменту. Програми протистояння стресу. Шляхи і методи підвищення стресостійкості. Соціальні суспільні та особистісні фактори підвищення стресостійкості. Духовність особистості як ресурс стресостійкості.
Рекомендована література:
1. Гилл Д. Все о стрессе./ Пер с англ..-М.:ООО «Олимп»: ООО «АСТ»,2002.-328 с.
2. Гремлинг С.,Ауэрбах С. Практикум по управлению стрессом. – СПб.: «Питер»,2004 - 238 с.
3. Гупта М.К. Как контролировать свое сознание и не поддаваться стрессу./ Пер.с англ., - М.:Астрель,2007 – 286 с.
4. Розов В.І. Адаптивні антистресові психотехнології: Навч. посіб. - К.: Кондор, 2005. - 278 с.
5. Селье Г. Стресс без дистресса. – Рига: “Виеда”, 1992. -198 с.
6. Эффективная терапия посттравматического стрессового расстройства / Под. ред. Эдны Фоа, Терренса М. Кина,Метью Фридмана. — М.: «Когито-Центр», 2005. — 467 с. (Клиническая психология).
7. Шапарь В.Б. Психология кризисных ситуаций.- Ростов-на –Дону. «Феникс», 2008. – 396 с.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (40%): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування;
- підсумковий контроль (60%,екзамен): максимальна оцінка – 100 балів.