Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.10
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Foreign Languages
Лектор: Luchyt L.V,. Tsubova O.L, Tymniak Z. S.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
By the end of the module learners are expected to be able to:
- make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
- demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation;
- interpret graphical information using appropriate linguistic means;
- select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites;
- demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation;
- write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them;
- demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview;
- perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1, Ukrainian language for professional purposes.
Короткий зміст навчальної програми:
Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. (Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.)
Рекомендована література:
English:
1. Буданов С. І., Борисова А. О. Ділова англійська мова. –Ч. : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2009, -288с.
2. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл: у 4 т. Т.1.Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т –Дніпропетровськ: НГУ, 2015.–162 с.
3. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
4. Хистова П. М. Англійська мова менеджменту у туризмі та готельному господарстві: Навчальний посібник.- К.: Київ. держ. торг. – екон. ун-т.- 1999.-239с.
5. Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p.
6. Comfort, J. (1996) Effective Telephoning. Oxford: Oxford University Press. – 126 p.
7. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p.
8. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book. Longman.
9. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
10. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press.
11. Petter Strutt. English for International Tourism. Intermediate Workbook. Pearson Education Limited 2005.
12.Quick Placement Test (2001) Oxford: Oxford University Press. – 26 p.
13. Nail Wood. Tourism and Catering. Workshop. Oxford University Press 2003.
14. Словники.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004.
4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.
7. Словники.
French:
1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова - 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ «Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с.
2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
3. Дучин С. English+Le francais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с.
4. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2000-223p.
5. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2002-255p.
6. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2001-192p.
7. Dictionaries.
Методи і критерії оцінювання:
Forms of study: practical classes, self-study.
Teaching methods: communicative, interactive
Assessment methods and criteria:
• Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.
• Final control: exam.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC) Exam Total for the
discipline
Total for CC Written Test Presentation

100
45 40 15
Classroom work (20)
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (25)
Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech.. 5
Dialogic speech. 5