Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Information Support of International Tourism

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.02.E.80
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Tourism
Лектор: PhD StadnytskaY. Y.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Basic knowledge of basic regulations and reference materials, applicablest and ardsand specifications, instructions and other legal and regulatory document sinthefield of tourism; the ability to write, execute and operate tourist documentation in the formation and implementation of the tourism product; understanding of market research of tourist services for aneffective product, pricing, sales policy of tourism enterprises; the ability to identify and assess the territorial organization of tourist potential of areas on the state and prospects of development of specific tourism; obtaining knowledge of communication and interaction and conflict resolution during formation and implementation of tourism services through modern information, communication and innovative technologies; to analyze the market trends, conduct market analysis to market for tourism new tourism products;to search information from various sources to meet the challenges of tourism industry.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Marketingin Тourism, Legal Regulation of Tourism Activities; Advertising in Tourism

Короткий зміст навчальної програми:
The theoretical basis for the development of international tourism and regulation of foreign trade.State regulation of the international tourism activities.World and regional markets of international tourism.International cooperation and international organizations in tourism.Statisticsofinternationaltourism.Information systems and technologies in the management of enterprises of international tourism. System of integrated marketing communications: advertising research, sales promotion and PR.
Рекомендована література:
1.Мальська М.П. Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник / М.П. Мальська, Н.В. Антонюк, Н.М. Ганич. – К.: Вид-во «Знання», 2008. – 661 с.
2. Сазонець О. М. Інформаційні системи і технології в управлінні зовнішньоекономічною діяльністю [текст] : навч. посіб. / О. М. Сазонець. - К. : «Центр учбової літератури», 2014. - 256 с.
3. Бейдик О.О. Ресурси світового туризму: поняття, класифікація, картографування // Краєзнавство, географія, туризм. – 2008. - №2 (545).
4. Полторак В. А. Маркетингові дослідження [текст]: навч. посіб. / В. А. Полторак, І. В. Тараненко, О. Ю. Красовська - К.: «Центр учбової літератури», 2014. - 342 с.
5. Правове регулювання туристичної діяльності [текст] : навч. посіб. / Є. В. Козловський. - К. : «Центр учбової літератури», 2015. -272 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (35 %) —are workshops, oral interviews, іndividual homework;
• Підсумковий контроль (65%) — exam