Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Second Foreign Language, p.2

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.32
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Foreign Languages
Лектор: Tymniak Z. S., Pyndyk N. I., Zadorozhny V. V., Babkina M. I., Bilyk O. S.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
By the end of the module learners are expected to be able to:
- make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
- demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation;
- interpret graphical information using appropriate linguistic means;
- select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites;
- demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation;
- write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them;
- demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview;
- perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites: Second Foreign Language p.1
Короткий зміст навчальної програми:
Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Рекомендована література:
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004.
4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997.
6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995.
7. Словники.
French:
1. Борисенко П.А. Французька мова як друга іноземна: навч. посіб. / П.А. Борисенко. – К.: НАУ, 2011. – 228 с.
2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з фанцузької мови: навч. посіб. для студентів вищих технічних
навчальних закладів /М.І.Бабкіна. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Львів: ЗУКЦ, 2014. – 250 с.
3. Даутель К. Французька граматика коротко і легко / К. Даутель - К.: Методика, 2011. – 192 с.
4. Дроздов О.А. Граматика французької мови в таблицях і схемах: довідкове видання /О.А.Дроздов. – Київ: ТОВ
«ВП Логос – М», 2013. – 96 с.
5. Дучин С.English+Lefrancais/С.Дучин. - Суми: ИТД « Университетская книга», 2006. – 508 с.
6. Chollet I. Precis de grammaire / I. Chollet, J.-M. Robert. – CLE international, 2009. – 224 p.
7. Boulares M.Conjugaison progressive du francais / М.Boulares M., О.Grand-Clement. - CLE Internatonal, 2000. –223p.
8. Gregoire M. Grammaire progressive du francais / М.Gregoire, О.Thievenaz. - CLE International, 2002–255p.
Polish:
1. Kozak K., Pyzik J.: Cwiczenia z gramatyki funkcjonalnej jezyka polskiego dla cudzoziemcow (I), Krakow.- 1990
2. Kucharczyk J.: Juz mowie po polsku, Lodz.- 1992
3. Kucharczyk J.: Zaczynam mowic po polsku, Lodz .-1992
4. Kultura w nauczaniu jezyka polskiego jako obcego pod red. W. Miodunki, Krakow .-2004
5. Lewinski P.: Oto polska mowa, Wroclaw .-2001
6. Lipinska E.: Nie ma rozy bez kolcow, Krakow .-1999
7. Lipinska E., Dabska E.: Kiedys powrocisz tu..., Krakow.- 1997
8. Lipinska E.: Z polskim na ty. Podrecznik do nauczania jezyka polskiego dla stopnia progowego, Krakow.- 2003
9. Lipinska E.: Ksiezyc w butonierce. Cwiczenia dla cudzoziemcow doskonalace sprawnosc rozumienia ze sluchu na podstawie tekstow Andrzeja Sikorowskiego, Krakow .-2004 [CD]
10. Lipinska E., Dabska E.: Kiedys powrocisz tu..., cz. 1, Gdzie nadwislanski brzeg. Universitas, Krakow 2003. Krakow .-1997

Методи і критерії оцінювання:
Forms of study: practical classes, self-study.
Teaching methods: communicative, interactive
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC) Exam
Total for the discipline 100
Total for CC 45
Written Test 40
Presentation 15
Classroom work (20)
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (25)
Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech.. 5
Dialogic speech. 5