Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Advertising in Tourism
Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.46
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Tourism
Лектор: Associate Professor O.Makar
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Ability to conduct the search and analyze information from different resources, ability to generate new ideas, show the creativity, formation of systemic thinking, acquisition of flexible thinking, openness to the knowledge and competence application in the wide range of possible work places in the sphere of tourist servicing and in everyday life.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Analysis of the international tourist market
Internet technologies in tourism
Internet technologies in tourism
Короткий зміст навчальної програми:
Advertising in the complex of marketing communications. Legal grounds of promotional activity and advertising ethics. Peculiarities of modern advertising process, functions of advertising, its forms and basic laws. Advertising campaign as a major form of promotional activity. The means of the tourist advertisements dissemination. Advertising message: notion, key stages and technologies of the development process. Psychological grounds of advertising management. The image of the tourist business as an advertising medium. Advertising at the exhibitions and fairs.
Рекомендована література:
1. Дурович А.П. Реклама в туризме.Учебное пособие. - М., Новое знание.- 2003.
2.Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб.– К.: Т-во Знання, КОО, 2001. – 456 с.
3.Обритько Б.А. Реклама і рекламна діяльність: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2002. – 240 с.
2.Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб.– К.: Т-во Знання, КОО, 2001. – 456 с.
3.Обритько Б.А. Реклама і рекламна діяльність: Курс лекцій. – К.: МАУП, 2002. – 240 с.
Методи і критерії оцінювання:
The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is an exam
- The final control (70%) is an exam