Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing in Tourism

Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.29
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Tourism
Лектор: Associate Professor O.Makar
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Understanding of the marketing investigations of the tourist services for conducting the efficient productive, pricing, selling policy of the tourist enterprises, ability to think abstractly, ability to analyze and synthesize which allows for conducting the planning, analyzing, control and assessment of personal work of the others.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Analysis of the international tourist market
Internet technologies in tourism
Короткий зміст навчальної програми:
Marketing informational systems in the tourism. Segmentation of the tourism market. Differentiation of the tour product and its advantages at the modern market. Segmentation and positioning of the tour product. Marketing communications in tourism. Creation of branding in the tourism industry. The tourism marketing strategy. Marketing pricing strategy in tourism.
Рекомендована література:
1.Балабанова Л.В. Маркетинг : підручник / Л.В. Балабанова К. : Знання-Прес, 2004. — 645 с.
2.Барышев А.Ф. Маркетинг в туризме и гостеприимстве : учеб. пособие / А.Ф. Барышев. — М. : Финансы и статистика, 2007. — 160 с.
3.Мальська М.Л. Основи туристичного бізнесу : навч. посіб. / М.П. Мальська, В.В. Худо, В.І. Цибух. — К. : Центр навч. л-ри, 2004. — 272 с.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a exam.