Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Analysis of the International Tourism Markets
Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.02.E.79
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Tourism
Лектор: Senior Lecturer Y. Rymar
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- knowledge of the theoretical bases of market analysis methods;
- structuring principles of world tourism market for the macro-region;
- ability to use quantitative and qualitative methods of market research internationally;
- reveal a link between activation process of urbanization and demand for tourism goods and services;
- assess the situation on the world tourism market and the capacity of the individual macro-region.
- structuring principles of world tourism market for the macro-region;
- ability to use quantitative and qualitative methods of market research internationally;
- reveal a link between activation process of urbanization and demand for tourism goods and services;
- assess the situation on the world tourism market and the capacity of the individual macro-region.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
higher and applied mathematics, geography of tourism, recreational facilities in the world, marketing
Короткий зміст навчальної програми:
Purpose of the study of international tourism market. The demographic characteristics of the world population. The territorial scope of the tourism market. Place the sphere of tourism services in a world market economic system. Geopolitical features of formation and functioning of the tourism market. Principles of structuring the tourism market worldwide. Assessment of the world market, determine its capacity. Comparative analysis of the macro-regional travel markets.
Рекомендована література:
1. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) [3-є вид., перероб. та доп.]/ O.O. Любіцева. – К.: Альтпрес, 2006. – 436 c.
2. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу. [монографія]/ Т.І. Ткаченко. – 2-ге вид., випр. та доповн. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. – 463 с.
3. І.М. Школа, В.С. Григорків, В.Ф. Кифяк Розвиток міжнародного туризму в Україні – Чернівці: видавництво "Рута", 1997
4. Смаль І.В. Туристичні ресурси світу – Ніжин: Видавництво Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2010. – 336 с.
2. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу. [монографія]/ Т.І. Ткаченко. – 2-ге вид., випр. та доповн. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. – 463 с.
3. І.М. Школа, В.С. Григорків, В.Ф. Кифяк Розвиток міжнародного туризму в Україні – Чернівці: видавництво "Рута", 1997
4. Смаль І.В. Туристичні ресурси світу – Ніжин: Видавництво Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, 2010. – 336 с.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) is a credit.
- The final control (70%) is a credit.