Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
The Organization of Hotel Industry
Спеціальність: Tourism
Код дисципліни: 6.242.00.O.24
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Tourism
Лектор: Associate Professor N.Chornenka
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Know the features of management and organization of the hotel; principles of the basic services of the hotel; know how to organize the process of service in the hotel sector and have acquired skills in practical use of knowledge; navigate the needs and motivations of consumers of hotel services, providing quality and professional service them.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Organization of Tourism industry (Fundamentals of Tourism Studies), Organization of Restaurant Business, Management (Tourism Management), Economics of Enterprise (in Tourism Industry), Fundamentals of Standardization and Certification in Tourism.
Короткий зміст навчальної програми:
Hospitality as part of the tourism industry. Legal regulation hospitality industry. Typification hospitality. Forms of management in the hotel industry. Characteristics of hospitality services in the hotel industry. Functional organization of business premises hospitality. Fundamentals of the process of cleaning work. Technology and Organization of reception and accommodation of tourists in accommodation facilities. Company information services, food and logistical hotel company. Quality management of hotel services and hotel marketing.
Рекомендована література:
Бойко М.Г. Організація готельного господарства: Підручник. / М.Г. Бойко, Л.M. Гопкало. - К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. - 448 с.
2. Мальська, М. П. Організація готельного обслуговування : Підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько. – К : Знання, 2011. – 366с.
3. Організація готельного господарства : Навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко ; За ред. Головко О.М. – К. : Кондор, 2011. – 410 с.
4. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туристичних комплексах. Підручник. – К.: Альтерпрес, 2009. – 447 с.
2. Мальська, М. П. Організація готельного обслуговування : Підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько. – К : Знання, 2011. – 366с.
3. Організація готельного господарства : Навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко ; За ред. Головко О.М. – К. : Кондор, 2011. – 410 с.
4. Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туристичних комплексах. Підручник. – К.: Альтерпрес, 2009. – 447 с.
Методи і критерії оцінювання:
- The current control (30%) are workshops, oral interviews and test;
- The final control (70%) test
- The final control (70%) test