Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціологія

6.054.00.00 Соціологія
Кваліфікація: Бакалавр із соціології
Рік вступу: 2020
Тривалість програми: 4 роки
Кількість кредитів: 240 кредитів ЕСTS
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Перший (бакалаврський) рівень, сьомий рівень НРК, перший цикл РК-ЄПВО
Галузь знань: Соціальні та поведінкові науки
Особливі умови вступу: Нема
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою. Механізмів визнання неформальної та інформальної освіти-нема.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання освітньої програми, написання та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Характеристика освітньої програми:
Об'єкти вивчення: закономірності функціонування та трансформації соціальних груп, спільнот і суспільств у їхньому системному взаємозв’язку. Цілі навчання: підготовка фахівців, які володіють сучасним соціологічним мисленням, теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання складних задач та практичних проблем соціології. Теоретичний зміст предметної області: соціальні відносини та взаємодія; особистість, соціальні групи та спільноти; соціальні явища та процеси; соціальні практики; соціальні інститути; культура; соціальні структури та нерівності; соціальні зміни та впливи; соціальні проблеми та конфлікти в соціумі, як на національному, так і глобальному рівнях. Методи, методики та технології: методи збору й аналізу соціальної інформації. Інструменти й обладнання: сучасні інформаційні технології (комунікативні, пошукові, аналітичні), спеціалізоване програмне забезпечення. Орієнтація освітньої програми. Освітньо-професійна програма базується на поєднанні класичного надбання та сучасних здобутків соціогуманітарних наук, головно соціології, в аналізі соціальних процесів у сучасному суспільстві та їхньому технологічному забезпеченні, має виражену комунікативну складову (участь у створенні ефективної комунікативної інфраструктури організацій різних типів, інформаційній підтримці діяльності політичних, управлінських та ринкових структур), ринково-дослідницьку і прогностично-аналітичну складову (участь в організації і проведенні маркетингових та соціологічних досліджень), суспільно-політичну, економічну та соціо-інформаційну складові, орієнтує на подальшу фахову самоосвіту.
Набуті компетентності:
• Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері соціології, що передбачають застосування основних соціологічних теорій і методів та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
• Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
• Здатність спілкуватися іноземною мовою.
• Здатність працювати в команді.
• Здатність бути критичним і самокритичним.
• Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
• Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
• Навички міжособистісної взаємодії.
• Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
• Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
• Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
• Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
• Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
• Здатність планувати та управляти часом.
• Вміння виявляти проблеми і приймати обґрунтовані рішення.
• Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
• Здатність оперувати базовим категоріально-понятійним апаратом соціології.
• Здатність до опанування та використання основних класичних та сучасних соціологічних теорій.
• Здатність аналізувати соціальні зміни, що відбуваються в Україні та світі в цілому.
• Здатність збирати, аналізувати та узагальнювати соціальну інформацію з використанням соціологічних методів.
• Здатність самостійно планувати, організовувати та проводити соціологічне дослідження.
• Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.
• Здатність презентувати результати соціологічних досліджень для фахівців та нефахівців.
• Здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога.
та ін.
• Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
• Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
• Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
• Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
• Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
• Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
• Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
• Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
• Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
• Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
• Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
• Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
• Концептуальні наукові та практичні знання.
• Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
• Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
та ін.
Форма навчання: заочна
Академічна мобільність: Немає, проте мобільність заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС
Практика/стажування: За час навчання передбачено 7,5 кредитів ЄКТС практичної підготовки, зокрема виробничу практику та практику за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, що дає можливість не лише освоїти методи роботи, практиковані у соціологічних службах, але і отримати досвід застосування теоретичних знань при регулюванні різного роду соціальних проблем, зокрема у структурах державного управління та громадянського самоврядування.
Керівник освітньої програми, контактна особа: Школяр Мар'яна Володимирівна
Професійні профілі випускників: Професійний профіль - соціолог Може здійснювати професійну діяльність у сфері управління людськими ресурсами (менеджер з управління персоналом); бізнес-сфері (соціолог-маркетолог); сфері державного управління та місцевого самоврядування (держслужбовець, співробітник органів місцевого самоврядування, радник-експерт в органах державної влади національного, регіонального та місцевого рівня, радник-експерт в органах місцевого самоврядування, експерт із суспільно-політичних питань); політичній сфері (політичний аналітик, політичний консультант, політичний маркетолог, помічник народного депутата, спічрайтер, консультант із суспільно-політичних питань (в партіях та інших громадських організаціях); сфері соціальних комунікацій (соціолог, дослідник соціальних комунікацій, фахівець по зв'язках з громадськістю), тощо.
Доступ до подальшого навчання: Усі магістерські програми в галузі знань «Соціальні та поведінкові науки», а також магістерські програми спеціальностей «Соціальна робота» і «Соціальне забезпечення» галузі знань «Соціальна робота».
Інші особливості програми: Основний фокус освітньої програми: спеціальна освіта та професійна підготовка в сфері аналізу соціальних процесів на мікро-, мезо- та макросоціальному рівнях, зокрема, соціальних комунікацій та управління політичними, соціоекономічними та соціокультурними процесами. Фахова підготовка спеціалістів із забезпечення внутрішньої та зовнішньої комунікації державних, комерційних, громадських організацій, в тім числі із засобами масової інформації, фахівців у формуванні та підтриманні корпоративної культури, іміджу організацій і лідерів, плануванні та проведенні інформаційних та PR-кампаній. Особливості та відмінності: 1. Орієнтованість на аналіз прикладних вимірів проблем сучасного суспільства, головно, пов’язаних із соціальною комунікацією та технологіями їх врегулювання, зокрема шляхом організації зв’язків з громадськістю; 2. Вивчення соціальних проблем у поєднанні з можливими версіями їхнього врегулювання, зокрема через практику соціологічного супроводу розробки та реалізації проектів в галузі державного управління та місцевого самоврядування, а також через практику реалізації комунікативних програм зв’язків з громадськістю; 3. Багаторічна наукова та навчально-методична співпраця з відомими вітчизняними та зарубіжними науковими установами і університетами, серед яких Манітобський університет (Канада), Ерфуртський університет прикладних наук (ФРН), Академія гірничо-металургійна в Кракові, Академія військово-морського флоту в Гдині, Академія спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської у Варшаві (Польща); 4. Забезпечення спеціалізованими базами практики, серед яких відома соціологічна агенція «Фама», створена випускниками кафедри, та Центр соціальних та маркетингових досліджень SOCIS.
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук