Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Методи збору соціологічної інформації, частина 1
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.52
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст. викл. Герус Ольга Ігорівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. (КР)
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1. Курсова за курсом
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. (КР)
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1. Курсова за курсом
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Теоретико-методологічні засади збору кількісної соціологічної інформації. Процедури концептуалізації та операціоналізації. Вимірювання в соціології. Метод опитування: загальні методичні особливості. Метод анкетування. Метод інтерв’ю. Метод контент-аналізу документів. Метод спостереження. Метод експерименту.
Рекомендована література:
1. Гілета, О.П., Климанська, Л.Д., Козак, М.Я. & Савчинський, Р.О. (2014). Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях. Львів: Видавництво Львівської політехніки.;
2. Паніна, Н. В. (2007) Технологія соціологічного дослідження: Курс лекцій. Київ.;
3. Сурмин, Ю. П. & Туленков, Н. В. (2000) Методология и методы социологических исследовании?: учеб. пособие. К.: МАУП.;
4. Sandro, S. (2018). Ideal type in sociological research. Sociology International Journal. 2. DOI: 10.15406/sij.2018.02.00075.
5. Rosalind, G. (2018). Doing Sociological Research. DOI: 10.4324/9781315402826-3.
6. George, R. & Wendy, M. (2019). The Wiley Blackwell Companion to Sociology. DOI: 10.1002/9781119429333.
7. Kim, Y. (2019). Opportunities for Sociological Research: A Discussion of the Usefulness of Mixed Methods with Data Science. Journal of Asian Sociology. Published by: Institute for Social Development and Policy Research (ISDPR), 48(3), pp.343-358.
2. Паніна, Н. В. (2007) Технологія соціологічного дослідження: Курс лекцій. Київ.;
3. Сурмин, Ю. П. & Туленков, Н. В. (2000) Методология и методы социологических исследовании?: учеб. пособие. К.: МАУП.;
4. Sandro, S. (2018). Ideal type in sociological research. Sociology International Journal. 2. DOI: 10.15406/sij.2018.02.00075.
5. Rosalind, G. (2018). Doing Sociological Research. DOI: 10.4324/9781315402826-3.
6. George, R. & Wendy, M. (2019). The Wiley Blackwell Companion to Sociology. DOI: 10.1002/9781119429333.
7. Kim, Y. (2019). Opportunities for Sociological Research: A Discussion of the Usefulness of Mixed Methods with Data Science. Journal of Asian Sociology. Published by: Institute for Social Development and Policy Research (ISDPR), 48(3), pp.343-358.
Методи і критерії оцінювання:
• поточний контроль (40%): виконання практичних завдань (25%), семестрова контрольна робота (15%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Методи збору соціологічної інформації, частина 1 (курсова робота)
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.54
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асист. Яцишин Ігор Ігорович; викладачі кафедри соціології та соціальної роботи
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. Курсова за курсом
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1.
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
• Методологія та програмування соціологічних досліджень.
• Методологія та програмування соціологічних досліджень. Курсова за курсом
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 1.
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.2
• Методи збору соціологічної інформації. Частина 2. Курсова за курсом
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Теоретичні аспекти виконання курсової роботи: основні теоретико-методологічні напрямки в сучасній соціології; поняття “ парадигма “ і його використання в соціології. Організаційні аспекти виконання курсової роботи: наукове керівництво, етапи роботи. Курсова робота як наукове дослідження: вимоги до роботи, обґрунтування змісту наукового дослідження, теоретико-методична та емпірична бази наукової роботи. Підготовка роботи до захисту: вимоги до оформлення, складових елементів роботи, загальні правила щодо цитувань та посилань на використані наукові джерела, підготовка студента до захисту та процедура захисту. В процесі виконання завдань модуля студент повинен написати та представити навчально-наукову роботу, яка допускається до захисту рішенням наукового керівника, з його рецензією.
Рекомендована література:
1. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях./ Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 167 с.;
2. 1.Бакалаврська кваліфікаційна робота із соціології: Методичні вказівки до виконання бакалаврських кваліфікаційних робіт для студентів базового напрямку 6.030101 «Соціологія» / Укл.: В.М.Піча, В.Є. Савка, Л.Д. Климанська та ін. – Львів, 2010. – 48 с.
3. 2.Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. – К., 2002. – 295 с.
2. 1.Бакалаврська кваліфікаційна робота із соціології: Методичні вказівки до виконання бакалаврських кваліфікаційних робіт для студентів базового напрямку 6.030101 «Соціологія» / Укл.: В.М.Піча, В.Є. Савка, Л.Д. Климанська та ін. – Львів, 2010. – 48 с.
3. 2.Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. – К., 2002. – 295 с.
Методи і критерії оцінювання:
• написання та захист курсової роботи (100%).