Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Регулювання соціальної проблеми залежностей в громаді
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.02.E.85
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: старший викладач Герасим Г.З.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач..
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач..
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Знання теоретико-методологічних засад соціоінженерної діяльності, зокрема соціального прогнозування, соціального планування та проектування.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Державне управління , громадська думка і процеси самоврядування в Україні
кореквізити:
• Проблема злочинності та її регулювання в громаді
• Державне управління , громадська думка і процеси самоврядування в Україні
кореквізити:
• Проблема злочинності та її регулювання в громаді
Короткий зміст навчальної програми:
Етиологія залежностей. Визначення та епідеміологія залежності від психоактивних речовин. Інші види залежностей Соціальні теорії та моделі залежності.. Теоретичні парадигми психологічних залежностей. Жінки і залежність від психоактивних речовин. Вплив залежності від психоактивних речовин на родину. Залежні громади . Моделі роботи з клієнтами залежними від психоактивних речовин. Рівні профілактики і стратегії втручання. Особливості профілактичної роботи з клієнтами різних вікових груп, профілактика в групах ризику, профілактика в громаді. Безпорадність. Методи соціологічного дослідження залежностей .
Рекомендована література:
1. Бурлака В. В. Профілактика поширення наркозалежності серед молоді: Навчально методичний посібник/Під ред. ВВ Бурлаки. Київ: Герб. 2008.
2. Герасим Г., Герус О., Климанська Л., & Савка В. Вживання алкоголю та інших психоактивних речовин у молодіжному середовищі в сучасній Україні. Youth in Central and Eastern Europe Sociological Studies.
3. Куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин серед підлітків, які навчаються: поширення й тенденції в Україні : за результатами дослідження 2019 року в рамках міжнародного проекту «Європейське опитування учнів щодо вживання алкоголю та інших наркотичних речовин – ESPAD» / О.М. Балакірєва (кер. авт. кол.), Д.М. Павлова, Н-М.К. Нгуєн, О.Г. Левцун, Н.П. Пивоварова, О.Т. Сакович; О.В. Флярковська. К. : ТОВ «ОБНОВА КОМПАНІ», 2019. 214 с.
4. Національний звіт за 2019 рік щодо наркотичної ситуації в Україні (за даними 2018 року). Поглиблений огляд наркоситуації в Україні. URL: http://www.ummcda.org.ua
5. Орлов Ю. М. Зависимостью. 1994. URL: http://www.ecad.ru/php/print.php?id=mn-kd6_28.html
6. Яременко О., Балакірєва О., & Вакуленко О. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи. К.: Український ін-т соціальних досліджень, 188-191. 2000.
2. Герасим Г., Герус О., Климанська Л., & Савка В. Вживання алкоголю та інших психоактивних речовин у молодіжному середовищі в сучасній Україні. Youth in Central and Eastern Europe Sociological Studies.
3. Куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин серед підлітків, які навчаються: поширення й тенденції в Україні : за результатами дослідження 2019 року в рамках міжнародного проекту «Європейське опитування учнів щодо вживання алкоголю та інших наркотичних речовин – ESPAD» / О.М. Балакірєва (кер. авт. кол.), Д.М. Павлова, Н-М.К. Нгуєн, О.Г. Левцун, Н.П. Пивоварова, О.Т. Сакович; О.В. Флярковська. К. : ТОВ «ОБНОВА КОМПАНІ», 2019. 214 с.
4. Національний звіт за 2019 рік щодо наркотичної ситуації в Україні (за даними 2018 року). Поглиблений огляд наркоситуації в Україні. URL: http://www.ummcda.org.ua
5. Орлов Ю. М. Зависимостью. 1994. URL: http://www.ecad.ru/php/print.php?id=mn-kd6_28.html
6. Яременко О., Балакірєва О., & Вакуленко О. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи. К.: Український ін-т соціальних досліджень, 188-191. 2000.
Методи і критерії оцінювання:
• робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (50%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (50%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (50%)