Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Соціальна взаємодія та технології інформаційного впливу

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.M.64
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст.викл. Уманець Наталія Анатоліївна.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Теорія комунікації і сучасний медіадискурс
• Територіальні та демографічні спільноти в сучасному суспільстві
• Зв’язки з громадськістю (PR)
кореквізити:
• Соціальна структура та стратифікація
• Візуальна соціологія
• Соціологія реклами
• Суспільство ризику
Короткий зміст навчальної програми:
Суспільство як система. Соціальні зміни і розвиток суспільства. Процес соціальної взаємодії: складові, принципи та полюси. Система соціального контролю як механізм регуляції соціальної взаємодії. Комунікація як основа соціальної взаємодії у суспільстві. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Основні поняття та технології маніпулятивного впливу. Технології інформаційного впливу. Інфориаційно-комунікативне суспільство як новий об’єкт сугестивного впливу. Сучасні тенденції в масовій комунікації. Медіаосвіта та медіа грамотність
Рекомендована література:
1. Гіденс Е. Соціологія / Пер. з англ. В. Шовкун, А. Олійник; Наук. ред. О.Іващенко. - К. : Основи, 1999. - 726 с.
2. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.164с.
3. Кузьменко Т. Соціологія. Навч.посіб./ Т. Кузьменко - К.:Центр учбової літератури, 2010. 310с.
4. Москаленко В.В. Психологія соціального впливу. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2007. 448 с
5. Почепцов Г.Г. Від покемонів до гібридних війн. Нові комунікативні технології ХХІ століття. –К., 2017.321с.
6. Різун В. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник – Київ, 2013.437с.
7. Рижук О. Поняття інформаційних та гібридних війн// Освіта регіону – 2016-№3-С.85-89.
8. Сугестивні технології маніпулятивного впливу : навч.посіб. / [В.М.Петрик, М.М.Присяжнюк, Л.Ф.Компанцева]; за заг. ред. Є.Д.Скулиша. – 2-ге вид. – К.: ЗАТ “ВІПОЛ”, 2011. – 248 с.
9. Холод О. М. Комунікаційні технології : підручник/О. М. Холод. — К. : Центр учбової літератури, 2013. — 213 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)