Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Прагматична комунікація
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.M.63
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Зв’язки з громадськістю
кореквізити:
• Комунікативні кампанії
• Соціологія реклами
• Соціологічний аналіз громад
• Зв’язки з громадськістю
кореквізити:
• Комунікативні кампанії
• Соціологія реклами
• Соціологічний аналіз громад
Короткий зміст навчальної програми:
Прагматична комунікація: сутність, форми. Поняття «комунікативні стратегії» і «комунікативні тактики». Перший публічний виступ. Вибір теми публічного виступу. Аналіз аудиторії і типи промов. Організація матеріалів на публічний виступ. Презентація виступу. Допоміжні матеріали для публічного виступу. Удосконалення виступу. Складні ситуації під час виступу. Публічний виступ в кризових умовах. Ведення групової дискусії.
Рекомендована література:
1. Бредемайер К. Черная риторика: Власть и магия слова / Карстен Бредемайер ; пер. с нем. –2-е изд. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 224 с.
2. Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика. Навч.посібник, Вища школа,2003 – 311 с.
3. Ухач В.З. Судова риторика. Навч.посібник. Опорний конспект лекцій. Тернопіль: Вектор , 2011.- 114 с.
4. Середа Н. В. Основи риторики для бізнес-лідерів: ефективний публічний виступ : навчальний посібник / Н. В. Середа. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016. – 40 с.
5. Риторика : навчально-методичний посібник для студентів / Романовський О. Г., Середа Н. В., Квасник О. В. та ін. – Харків : НТУ «ХПІ», 2008. – 160 с.
6. Риторика. Опорний конспект лекцій. Краматорск, 2009.
7. Barry Eckhouse. Competitive Communication: A Rhetoric for Modern Business. – Oxford University Press, 1999. – 1st Edition. – 578 p.
8. ЛеФевер Л. Искусство объяснять: Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова / Ли ЛеФевер. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 290 с.
2. Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика. Навч.посібник, Вища школа,2003 – 311 с.
3. Ухач В.З. Судова риторика. Навч.посібник. Опорний конспект лекцій. Тернопіль: Вектор , 2011.- 114 с.
4. Середа Н. В. Основи риторики для бізнес-лідерів: ефективний публічний виступ : навчальний посібник / Н. В. Середа. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2016. – 40 с.
5. Риторика : навчально-методичний посібник для студентів / Романовський О. Г., Середа Н. В., Квасник О. В. та ін. – Харків : НТУ «ХПІ», 2008. – 160 с.
6. Риторика. Опорний конспект лекцій. Краматорск, 2009.
7. Barry Eckhouse. Competitive Communication: A Rhetoric for Modern Business. – Oxford University Press, 1999. – 1st Edition. – 578 p.
8. ЛеФевер Л. Искусство объяснять: Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова / Ли ЛеФевер. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 290 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)