Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методи збору соціологічної інформації, частина 2

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.57
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: проф. Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методи збору соціологічної інформації, ч.І
• Методи збору соціологічної інформації, ч.І (КР)
кореквізити:
• Комп’ютерний аналіз соціологічних даних
• Методи збору соціологічної інформації, ч.ІІ (КР)
• Кількісний і якісний аналіз документів в соціології
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Кількісна vs якісна традиція у емпіричній соціології. Якісний підхід у соціологічному дослідженні: передумови, історія становлення, теоретичні витоки. Якісні дослідження через призму основних соціологічних парадигм. Загальна методологія науково-дослідницького проекту в системі «якісної соціології». Індивідуальне глибинне інтерв’ю як основний активний метод отримання інформації в якісному дослідженні. Підготовка до проведення індивідуального глибинного інтерв’ю. Фокус-групова дискусія в якісній соціологічній традиції. Первинний опис і аналіз текстових даних «якісного» соціального дослідження. Основи аналізу і представлення даних «якісного» соціального дослідження
Рекомендована література:
1. Байєр О.О. Якісні методи дослідження взаємозв'язку рис та підструктур особистості /О.О. Байєр // Роль рівня сформованості диспозиційних та динамічних властивостей особистості у зумовленні якості життя : моногр. / Е. Л. Носенко, О. О. Байєр, О. І. Глушко та ін. – Дніпро: Ліра, 2019. – 128 с. – С.76-103.
2. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях./ Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 167 с.;
3. Левицький Ч. Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях/ Ч.Левицький// PROFESSIONAL EDUCATION: methodology, theory and technologies • 2 – 2015 – С.5-20;
4. Семенова В. Качественные методы: введение в гуманистическую социологию. Moсквa: Добросвет, 1999.
5. Штейнберг И., Шанин Т., Ковалев Е.,Левинсон А. Качественные методы. Полевые социологические исследования. - СПб.,: Алетейя, 2009. – 352 с.
6. Якісні дослідження у соціологічних практиках: Навчальний посібник/ За ред.. Н.Костенко, Л.Скокової. – К.: Інститут соціології НАНУ, 2009. – 400 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)

Методи збору соціологічної інформації, частина 2 (курсова робота)

Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 6.054.00.O.58
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: проф. Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності.
Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми.
Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі.
Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач.
Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань.
Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач.
Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації.
Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури.
Вміти розробляти програму соціологічного дослідження.
Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів.
Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців.
Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Концептуальні наукові та практичні знання.
Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання.
Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
Збір, інтерпретація та застосування даних.
Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.
Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
• Методи збору соціологічної інформації, частина 1
• Методи збору соціологічної інформації, частина 1 (КР)
кореквізити:
• Методи збору соціологічної інформації, частина 2
• Комп'ютерний аналіз соціологічних даних
• Кількісний і якісний аналіз документів в соціології
• Виробнича практика
Короткий зміст навчальної програми:
Кількісна vs якісна традиція у емпіричній соціології. Якісний підхід у соціологічному дослідженні: передумови, історія становлення, теоретичні витоки. Якісні дослідження через призму основних соціологічних парадигм. Загальна методологія науково-дослідницького проекту в системі «якісної соціології». Індивідуальне глибинне інтерв’ю як основний активний метод отримання інформації в якісному дослідженні. Підготовка до проведення індивідуального глибинного інтерв’ю. Фокус-групова дискусія в якісній соціологічній традиції. Первинний опис і аналіз текстових даних «якісного» соціального дослідження. Основи аналізу і представлення даних «якісного» соціального дослідження
Рекомендована література:
1. Богдан, О. (2015). Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження. Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених. К.: Дух і Літера.
2. Горшков, М., Шерега, Ф. (2011) Прикладная социология: методология и методы М.: Институт социологии РАН.
3. Кількісні та якісні методи збору інформації у соціальних дослідженнях (2014) / Гілета О.П., Климанська Л.Д., Козак М.Я, Савчинський Р.О. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 167 с.
4. Левицький, Ч. (2015). Методологічні проблеми кількісного та якісного аналізу в педагогічних дослідженнях. Професійна освіта: методологія, теорія та технології, (2), 5-20.
5. Паніотто, В. (2017). Методи опитування. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія.
6. Рабочая книга социолога (2009). Под общ. ред. и с предисл. Г. В. Осипова. М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ».
7. Шевчук, С.П., Матвієнко, Л.П., Шевчук, О.С. (2010). Організація та методика соціологічних досліджень: Навчальний посібник. Миколаїв: ММІРЛ «Україна», Атол.

Методи і критерії оцінювання:
• написання та захист курсової роботи (100%)