Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Основи професійної комунікації

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.O.8
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Вербицька П.В., д.пед.н., проф.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• володіння базовими знаннями теоретичних засад розвитку комунікативної культури як соціокультурного феномену,
• засвоєння основних понять і стратегій ділової професійної комунікації;
• аналізувати різні ситуації міжособистісного та професійного спілкування;
• володіти основними засобами ефективного спілкування;
• застосовувати стратегії ефективного спілкування у діловій сфері;
• використовувати мовленнєвий етикет у професійній та діловій комунікації;
• попереджувати міжособистісні та міжгрупові ділові конфлікти;
• організувати індивідуальну комунікативну діяльність, міжособистісну та між групову взаємодію людей.
• застосовувати психологічні та комунікативні знання у ситуаціях, пов’язаних із їх професійною діяльністю
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Вступ до спеціальності»
«Риторика професійної діяльності»
«Основи екскурсознавства»
Короткий зміст навчальної програми:
закономірності та специфіка комунікативного процесу у соціально-професійній діяльності; основні поняття і стратегії ділової професійної комунікації, що відповідають запитам інформаційного суспільства; психологічні механізми сприйняття у соціальній та професійній комунікації; перцептивна, інтерактивна та комунікативна складові комунікативного процесу; особливості вербальної та невербальної комунікації; форми та методи ділового та професійного спілкування; зміст і практична актуалізація комунікації у сфері музеєзнавства, пам’яткознавства.
Рекомендована література:
1. Вайдахер Ф. Загальна музеологія : посібник / Фрідріх Вайдахер; пер. з нім. В. Лозинський.[ та ін.]. – Львів : Літопис, 2005. – 629 с.
2. Довжук, І. В. Основи музеєзнавства : навчальний посібник / І.В. Довжук. – Луганськ : Видавництво СНУ ім. В. Даля, 2008. – 163 с.
3. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, Венді Котлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010. – 528 с.
4. Психологія вирішення конфліктів: навч. посіб. / укл.: В.О. Джелалі. – К.; Х.: ТоВ «Р.И.Ф.», 2006. – 319 с. (Available in the library of Lviv Polytechnic).
5. Словник-довідник термінології музейництва / Роман Микульчик, Петро Слободян, Єлізавета Діденко, Тарас Рак – Львів : Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. – 128 с.
6. Key Concepts of Museology / [edited by Andre Desvallees and Francois Mairesse] / ICOM International Committee for Museology (ICOFOM). – Paris: Armand Colin, 2010. – Режим доступу : http://icom.museum/resources/publications-database/publication/key-concepts-of-museology/
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 1000-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).