Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Основи музеології
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.O.38
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Банах В. М., к. і. н., асист.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Знання теоретичних основ базових напрямків роботи музеїв;
• Усвідомлення та розуміння тенденцій розвитку визначальних етапів становлення музеології як самостійної академічної дисципліни;
• Знання головних методологічних підходів у музеології;
• Знання базових наукових конструкцій та робіт провідних музеологів світу;
• Розуміння музею як особливого феномену суспільної та культурної комунікації;
• Розуміння музейної експозиції, як основи музейної комунікації;
• Знання та усвідомлення феномену музейного предмету в контексті «музеальності».
• Усвідомлення та розуміння тенденцій розвитку визначальних етапів становлення музеології як самостійної академічної дисципліни;
• Знання головних методологічних підходів у музеології;
• Знання базових наукових конструкцій та робіт провідних музеологів світу;
• Розуміння музею як особливого феномену суспільної та культурної комунікації;
• Розуміння музейної експозиції, як основи музейної комунікації;
• Знання та усвідомлення феномену музейного предмету в контексті «музеальності».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Науково-дослідна робота музеїв», «Історія музеїв світу», «Експозиційна робота музеїв»
Короткий зміст навчальної програми:
Особливості періодизації та донаукова стадія розвитку музеології; становлення музеології як науки кін. ХІХ – перша половинаХХ ст.; перша музейна революція і професіоналізація як основа для розвитку музеології; Міжнародне бюро музеїв (1926–1946 рр.); Міжнародна рада музеїв (ІКОМ); Інституціональний підхід в музеологічних дослідженнях; теоретичні засади музеології Іржі Неуступного та Йозефа Бенеша. Методика музеєзнавчих досліджень; предметний підхід в музеологічних дослідженнях. Збинек Странський; культурологічна візія в музеологічних дослідженнях; комунікативний підхід в музеології. Дункан Камерон; нова музеологія.
Рекомендована література:
1. Банах В. М. Феномен музейного предмету: музеологічний аспект // Молодий вчений .№8 (48). 2017. С. 26 – 30.
2. Банах В., Барановська Н. Експозиційна робота музеїв. Навчальний посібник – Львів: Логос, 2018 – 175 с.
3. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи // Історико-культурні студії №1 (3). 2016. С. 1 – 5.
4. Долак Ян. Вещь в музее. Музейная коллекция как структура // Studia Slavica et Balcanica Petropolitana. 2018. № 2. С. 25-35.
5. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2017. – 132 с.
6. Тітінюк Ю. О. Методика художнього формування сучасної музейної експозиції / Ю. О. Тітінюк // Сімнадцяті Сумцовські читання : Комунікаційний підхід у музейній справі як відповідь на потреби соціуму. – Харків : Майдан, 2011. – С. 19–29.
7. Bogunia-Borowska М. The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes. 2016. № 5. P. 233—255s
8. Janes, R. R. and Sandell, R. (2019) (eds) Museum Activism, Routledge, London and New York.
2. Банах В., Барановська Н. Експозиційна робота музеїв. Навчальний посібник – Львів: Логос, 2018 – 175 с.
3. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи // Історико-культурні студії №1 (3). 2016. С. 1 – 5.
4. Долак Ян. Вещь в музее. Музейная коллекция как структура // Studia Slavica et Balcanica Petropolitana. 2018. № 2. С. 25-35.
5. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2017. – 132 с.
6. Тітінюк Ю. О. Методика художнього формування сучасної музейної експозиції / Ю. О. Тітінюк // Сімнадцяті Сумцовські читання : Комунікаційний підхід у музейній справі як відповідь на потреби соціуму. – Харків : Майдан, 2011. – С. 19–29.
7. Bogunia-Borowska М. The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes. 2016. № 5. P. 233—255s
8. Janes, R. R. and Sandell, R. (2019) (eds) Museum Activism, Routledge, London and New York.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (письмовий екзамен).