Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Основи пам'яткознавства (курсова робота)
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.O.48
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Мельник Р.П., к.і.н., доц.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Орієнтуватися в сучасному стані та основних проблемах збереження і використання пам‘яток культури;
• Знати понятійно-термінологічний апарат дослідження основ історико-культурної спадщини;
• Орієнтуватися в сучасних тенденціях дослідження основ історико-культурної спадщини з точки зору концепції збалансованого розвитку;
• Визначати зв‘язки між історико-культурною спадщиною та пам‘яткознавчими дисциплінами;
• Визначити напрями соціокультурних пам’яток
• Застосовувати на практиці знання, отримані в процесі навчання.
• Знати понятійно-термінологічний апарат дослідження основ історико-культурної спадщини;
• Орієнтуватися в сучасних тенденціях дослідження основ історико-культурної спадщини з точки зору концепції збалансованого розвитку;
• Визначати зв‘язки між історико-культурною спадщиною та пам‘яткознавчими дисциплінами;
• Визначити напрями соціокультурних пам’яток
• Застосовувати на практиці знання, отримані в процесі навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Основи екскурсознавства»,
«Історія та культура Європи»,
«Основи пам’яткознавства».
«Історія та культура Європи»,
«Основи пам’яткознавства».
Короткий зміст навчальної програми:
1. Зародження пам’яткознавчої діяльності.
2. Поняття історичної пам’ятки ХІХ –початку ХХ ст. Дискусія щодо змісту “пам’ятка старовини”.
3. Діяльності державних установ і громадських організацій
4. Проблеми у здійсненні пам’яткознавчої та пам’яткоохоронної роботи в Україні.
5. Перші відомості пам’яткознавчого характеру ХІХ ст.(історико-статистичні описи, нариси, часописи тощо).
6. Роль громадських пам’яткознавчих установ та товариств у сфері
дослідження та збереження культурної спадщини:
7. Зародження краєзнавчо-екскурсійного руху.
8. Експедиція М. Іванишева 1852 р.
9. Перші дослідники археографічних та історичних пам’яток міста.
10. Діяльність Волинського губернського статистичного комітету у
пам’яткоохоронній сфері.
11. Утворення та напрями роботи товариства дослідників старовини.
12. Роль історичних комісій ВУАН у розвитку українського
пам’яткознавства у 1920-х–1930-х рр.
13. Основні напрямки пам'яткоохоронної діяльності громадських об’єднань і товариств до Другої світової війни.
14. Пам’яткознавча і пам'яткоохоронна діяльність у західноукраїнських земля у міжвоєнний період.
15. Доля української історико-культурної спадщини у період Другої світової
Війни.
16. Діяльність українських пам’яткоохоронних органів та громадських
організацій у сфері збереження пам’яток історії та культури (1990-ті роки –
початок ХХІ ст.):
17. Проблеми пам'яткоохоронної роботи та збереження культурної спадщини
в незалежній Україні.
18. Перспективи розвитку української пам’яткознавчої науки.
Рекомендована література:
Руденко С.Б. Про фундаментальні засади пам’яткознавства / С. Б. Руденко // Праці Центру пам’яткознавства. – 2008. – Вип. 14. – С. 18 – 40.
Кот С.І. Теоретичні проблеми пам’яткознавства / С. І. Кот // Пам’яткознавчі студії в Україні: теорія і практика. – К., 2007. – С. 4 – 64.
Заремба С.З. Нариси з історії українського пам’яткознавства / С. З. Заремба. – К.: Аратта, 2002. – 204 с.
В.О. Константинов; Центр пам’яткознавства НАН України та УТОПіК. – Ніжин, 2008. – 172 с.
Гріффен Л.О. Пам’ятка техніки як феномен історії і культури / Л.О.Гріффен // Праці Центру пам’яткознавства. – 20008. – Вип. 14. – С. 40 – 52.
Руденко С.Б. Формування системи наукових знань про матеріальну історико-культурну пам’ятку як соціокультурний феномен (сер. 80-х рр. ХХ ст. – початок ХХІ ст.) / С. Б. Руденко // Актуальні питання історії науки і техніки: матеріали 8-oї Всеукр. наук. конф. м. Очаків, 17 – 19 жовтня 2009 р. – К., 2009. – С. 254 – 256
Кот С.І. Теоретичні проблеми пам’яткознавства / С. І. Кот // Пам’яткознавчі студії в Україні: теорія і практика. – К., 2007. – С. 4 – 64.
Заремба С.З. Нариси з історії українського пам’яткознавства / С. З. Заремба. – К.: Аратта, 2002. – 204 с.
В.О. Константинов; Центр пам’яткознавства НАН України та УТОПіК. – Ніжин, 2008. – 172 с.
Гріффен Л.О. Пам’ятка техніки як феномен історії і культури / Л.О.Гріффен // Праці Центру пам’яткознавства. – 20008. – Вип. 14. – С. 40 – 52.
Руденко С.Б. Формування системи наукових знань про матеріальну історико-культурну пам’ятку як соціокультурний феномен (сер. 80-х рр. ХХ ст. – початок ХХІ ст.) / С. Б. Руденко // Актуальні питання історії науки і техніки: матеріали 8-oї Всеукр. наук. конф. м. Очаків, 17 – 19 жовтня 2009 р. – К., 2009. – С. 254 – 256
Методи і критерії оцінювання:
Якість виконаної та захищеної курсової роботи оцінюється за рядом показників:
актуальність, новизна обраної теми та практична цінність отриманих результатів;
чіткість структури і логічна послідовність викладення матеріалу;
наявність дискусійного та полемічного матеріалу, аргументованість і точність наведених даних;
якість і глибина наукового, теоретичного, методологічного та практичного аналізу проблеми;
змістовність доповіді студента про основні результати дослідження під час захисту;
планомірний і систематичний характер роботи студента над темою;
правильність оформлення курсової роботи і своєчасність її здачі.
Курсова робота оцінюється за 4-бальною шкалою, а саме:
«Відмінно».Курсова робота виповнена на високому науковому рівні; містить елементи наукової новизни; має практичне значення; доповідь логічна і стисла, проголошена вільно.
«Добре». Тема роботи розкрита, але мають місце недоліки не принципового характеру: в теоретичній частині поверхово проаналізовані літературні джерела; елементи новизни та практичного значення чітко не представлені; доповідь логічна, проголошена вільно; робота оформлена в межах встановлених вимог.
«Задовільно». Тема роботи, в основному, розкрита, але мають місце недоліки змістового характеру: нечітко сформульована мета дослідження; аналіз наукової полеміки відсутній; в аналітичній частині є надлишок елементів описовості; добір інформаційних матеріалів (таблиці, схеми) не завжди обґрунтований, відсутні узагальнення отриманих результатів; низька практична значущість роботи; є зауваження щодо оформлення роботи.
«Незадовільно». Нечітко сформульована мета дослідження. Відсутній логічний зв’язок між розділами роботи; огляд сучасних літературних джерел проведений без аналізу та узагальнення; переважає описовість окремих наукових фактів. Мають місце суттєві недоліки в оформленні роботи.
актуальність, новизна обраної теми та практична цінність отриманих результатів;
чіткість структури і логічна послідовність викладення матеріалу;
наявність дискусійного та полемічного матеріалу, аргументованість і точність наведених даних;
якість і глибина наукового, теоретичного, методологічного та практичного аналізу проблеми;
змістовність доповіді студента про основні результати дослідження під час захисту;
планомірний і систематичний характер роботи студента над темою;
правильність оформлення курсової роботи і своєчасність її здачі.
Курсова робота оцінюється за 4-бальною шкалою, а саме:
«Відмінно».Курсова робота виповнена на високому науковому рівні; містить елементи наукової новизни; має практичне значення; доповідь логічна і стисла, проголошена вільно.
«Добре». Тема роботи розкрита, але мають місце недоліки не принципового характеру: в теоретичній частині поверхово проаналізовані літературні джерела; елементи новизни та практичного значення чітко не представлені; доповідь логічна, проголошена вільно; робота оформлена в межах встановлених вимог.
«Задовільно». Тема роботи, в основному, розкрита, але мають місце недоліки змістового характеру: нечітко сформульована мета дослідження; аналіз наукової полеміки відсутній; в аналітичній частині є надлишок елементів описовості; добір інформаційних матеріалів (таблиці, схеми) не завжди обґрунтований, відсутні узагальнення отриманих результатів; низька практична значущість роботи; є зауваження щодо оформлення роботи.
«Незадовільно». Нечітко сформульована мета дослідження. Відсутній логічний зв’язок між розділами роботи; огляд сучасних літературних джерел проведений без аналізу та узагальнення; переважає описовість окремих наукових фактів. Мають місце суттєві недоліки в оформленні роботи.