Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Нова і новітня історія України, частина 2

Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.O.19
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., доц. Хома І.Я.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Знати українську історичну хронологію, починаючи з 1914 р., описати з використанням синтетичних термінів основні підходи для вивчення новітньої історії України.
• Формулювати тексти та короткі описи на основі сучасної (оновленої) історичної інформації, яка може бути використана, наприклад, в журналістиці, місцевих органах влади та музеях.
• Здатність розмовляти та записувати прості тексти та презентації як і більш складні так і наукові тексти, що вимагаються під час навчання, з використанням відповідних комунікаційних регістрів.
• Здатність визначити та описати політичний та культурний контекст, в якому розвинулись головні дебати про національно-визвольну боротьбу в Україні в ХХ столітті, та можуть назвати головних істориків, які залучені до цих дебатів.
• Знання основних подій та процесів, спеціалізуючись у сучасній і новітній історії України.
• Детальні знання спеціально вибраної галузі: (міжнародних зв’язків, економічної історії, історії ідей, гендерної історії, історії науки та технології), що можна продемонструвати шляхом читання, вивчення та звітування про, як мінімум, 5 важливих праць на цю тематику.
• Здатність розглядати проблему дослідження з використанням відповідних джерел та бібліографії, аналізуючи та надаючи критичну та розповідну форму отриманим даним з використанням 20 тис. слів.
• Здатність працювати результативно в команді з людьми інших країн, беручи до уваги різні фонові знання та розуміння своїх колег до визначених завдань.
• Здатність використовувати відповідну термінології, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, як це показувати в презентаціях та есе.
• Здатність робити презентації усно та в письмовій формі до 10 сторінок другою мовою (іноземною).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
історія державності та культури України, стародавня історія України;

Короткий зміст навчальної програми:
Даний курс в себе включає: українські національно-визвольні змагання 1917-1921 років; Радянська Україна у 1920-1930 роки; політичне та соціально-економічне становище західноукраїнських земель у 1920-1930 роки; українські землі в роки Другої світової війни (1939-1945 роки); український народ в умовах радянського тоталітарного режиму (1945-1950-ті роки); український національний рух у 1960-1970-ті роки; рух за відновлення української державності (друга половина 1980 – початок 1990 років); політичний та соціально-економічний розвиток сучасної України
Рекомендована література:
1. Баран В.К., Даниленко В.М. Україна в умовах системної кризи (1946-1980). – К., 1999.
2. Білас І. Репресивно-каральна система в Україні. 1917-1953. Суспільно-політичний та історико-правовий аналіз. – У 2 кн. – К., 1994.
3. Бойко О.Д. Історія України. Посібник. – К., 2002.
4. Бойко О.Д. Україна 1991-1995: тіні минулого чи контури майбутнього? – К., 1996.
5. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ-ХХ століття. – К., 1996.
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).