Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Дослідницька діяльність у галузі
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.02.E.79
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Банах В. М., к. і. н., асист.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• оперувати спеціальними поняттями та термінами;
• орієнтуватися в науковій роботі музеїв різного профільного спрямування;
• вміти працювати із специфічною музейною та між музейною документацією;
• виконувати наукове опрацювання та опис музейних предметів;
• розуміння основних засад, етапів та методології наукового опрацювання музейних фондів;
• володіти базовими знаннями із наукового проектування та розуміння визначальних концептуальних засад експозиційної діяльності музею;
• вміти застосовувати на практиці у контексті музейної експозиції педагогічні та психологічні методики;
• здійснювати анкетування та соціологічний моніторинг музейних відвідувачів;
• логічно викладати основні концептуальні моменти курсу;
• оформляти наукові музейні проекти.
• орієнтуватися в науковій роботі музеїв різного профільного спрямування;
• вміти працювати із специфічною музейною та між музейною документацією;
• виконувати наукове опрацювання та опис музейних предметів;
• розуміння основних засад, етапів та методології наукового опрацювання музейних фондів;
• володіти базовими знаннями із наукового проектування та розуміння визначальних концептуальних засад експозиційної діяльності музею;
• вміти застосовувати на практиці у контексті музейної експозиції педагогічні та психологічні методики;
• здійснювати анкетування та соціологічний моніторинг музейних відвідувачів;
• логічно викладати основні концептуальні моменти курсу;
• оформляти наукові музейні проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
«Науково-фондова робота музеїв», «Музейна педагогіка», «Експозиційна робота музеїв»
Короткий зміст навчальної програми:
профільні музеєзнавчі наукові дослідження; наукове комплектування музейних фондів; визначення критеріїв відбору матеріалів; наукове дослідження музейних предметів; облік музейних предметів: передача в музей та первинна інвентаризація; наукова концепція експозиції; теоретично-педагогічні основи освітньо-виховного процесу в музеї; дослідження ефективності музейної роботи та її впливу на різноманітні категорії музейних відвідувачів; музейний маркетинг: суть, особливості та критерії управління; особливості процесу мислення та сприйняття в характерних умовах музею; специфіка використання психологічних методик у музейній справі.
Рекомендована література:
1. Банах В. М. Феномен музейного предмету: музеологічний аспект // Молодий вчений .№8 (48). 2017. С. 26 – 30.
2. Банах В., Барановська Н. Експозиційна робота музеїв. Навчальний посібник – Львів: Логос, 2018 – 175 с.
3. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи // Історико-культурні студії №1 (3). 2016. С. 1 – 5.
4. Долак Ян. Вещь в музее. Музейная коллекция как структура // Studia Slavica et Balcanica Petropolitana. 2018. № 2. С. 25-35.
5. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2017. – 132 с.
6. Тітінюк Ю. О. Методика художнього формування сучасної музейної експозиції / Ю. О. Тітінюк // Сімнадцяті Сумцовські читання : Комунікаційний підхід у музейній справі як відповідь на потреби соціуму. – Харків : Майдан, 2011. – С. 19–29.
7. Bogunia-Borowska М. The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes. 2016. № 5. P. 233—255s
2. Банах В., Барановська Н. Експозиційна робота музеїв. Навчальний посібник – Львів: Логос, 2018 – 175 с.
3. Банах В. М. Музейні інновації та інтерактивність у теорії та практиці музейної справи // Історико-культурні студії №1 (3). 2016. С. 1 – 5.
4. Долак Ян. Вещь в музее. Музейная коллекция как структура // Studia Slavica et Balcanica Petropolitana. 2018. № 2. С. 25-35.
5. Музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи. Матеріали П’ятої науково-практичної конференції (28–29 вересня 2017 р.) / Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник. – К., 2017. – 132 с.
6. Тітінюк Ю. О. Методика художнього формування сучасної музейної експозиції / Ю. О. Тітінюк // Сімнадцяті Сумцовські читання : Комунікаційний підхід у музейній справі як відповідь на потреби соціуму. – Харків : Майдан, 2011. – С. 19–29.
7. Bogunia-Borowska М. The Museum as a Space of Social Relations. Oskar Schindler’s Enamel Factory Museum in Cracow and POLIN Museum of the History of Polish Jews in Warsaw. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes. 2016. № 5. P. 233—255s
Методи і критерії оцінювання:
рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).