Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Управління музейною та пам’яткоохоронною діяльністю
Спеціальність: Музеєзнавство, пам'яткознавство
Код дисципліни: 6.027.00.M.53
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: Білавич Д.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
в результаті вивчення дисципліни студент здатний:
застосовувати набуті теоретичні знання на практиці у професійній діяльності; знати основні поняття, терміниі механізми у сфері менеджменту в культурній сфері; особливості підприємницької діяльності неприбуткових організацій; основні принципи побудови стратегії музею;взаємозв’язки між організаціями в сфері культурної спадщини і суспільством; методи управління музейними колекціями, проектами і персоналом; основні методики і етапи написання проектів у сфері культурної спадщини;продемонструвати знання і розуміння засад організації, модернізації процесів у професійній діяльності, вміти формулювати місію музею та організації у сфері культурної спадщини; визначати коло зацікавлених осіб і створювати стратегію взаємовигідної співпраці; творчо мислити і шукати нетрадиційних вирішень проблем; розвивати стратегічне мислення, аналізувати і організовувати роботу команди.
застосовувати набуті теоретичні знання на практиці у професійній діяльності; знати основні поняття, терміниі механізми у сфері менеджменту в культурній сфері; особливості підприємницької діяльності неприбуткових організацій; основні принципи побудови стратегії музею;взаємозв’язки між організаціями в сфері культурної спадщини і суспільством; методи управління музейними колекціями, проектами і персоналом; основні методики і етапи написання проектів у сфері культурної спадщини;продемонструвати знання і розуміння засад організації, модернізації процесів у професійній діяльності, вміти формулювати місію музею та організації у сфері культурної спадщини; визначати коло зацікавлених осіб і створювати стратегію взаємовигідної співпраці; творчо мислити і шукати нетрадиційних вирішень проблем; розвивати стратегічне мислення, аналізувати і організовувати роботу команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
менеджмент та маркетинг у музейній та пам’яткоохоронній діяльності; музей та інновації
Короткий зміст навчальної програми:
специфіка підприємницької діяльності неприбуткових організацій в культурній сфері; поняття стратегічного менеджменту; формулювання місії музею; визначення зацікавлених осіб (стейкхолдерів) організації; стратегія взаємовигідної співпраці музею і зацікавлених осіб; завдання SWOT і PEST-аналізів; стратегічне планування – найважливіший інструмент музейного менеджменту; основні елемент і стадії планування; політика управління колекціями; стратегія комплектування музейних фондів; проекти в музейній сфері; специфіка проектної діяльності бюджетних неприбуткових організації; ознаки проекту; етапи виконання проекту; музейні продукти і послуги як окремий сектор в культурній сфері; музейний маркетинг – головний інструмент залучення відвідувачів і просування продукту; формула маркетингу; структура управління організацією і проектами; бюджет музею та пам’яткоохоронної організації
Рекомендована література:
1. Бойлан П. Управлениемузеем: Практическоеруководство. ИКОМ, ЮНЕСКО. 2004.
2. Бойлан П. Вулард В. Управлениемузеем: Руководство для инструктора. ЮНЕСКО. 2008.
3. Вайдахер Ф. Загальна музеологія : посібник / Фрідріх Вайдахер; пер. з нім. В. Лозинський...[ та ін.]. – Львів : Літопис, 2005. – 629 с. : іл.
4. Гагоорт. Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / пер. з англ. Б. Шумилович. – Львів: Літопис, 2008.
5. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, ВендіКотлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010.
6. Музей ХХІ століття: актуальні проблеми сьогодення. Матеріали науково-практичної конференції до 115-ї річниці Львівського історичного музею. Львів, 2008.
7. Музеи в ХХІ веке: новые реалии, новые подходы, новые возможности. Сборник материалов Республиканской конференции. Симферополь: Доля, 2013.
8. Музей: менеджмент і освітня діяльність / упоряд. Герман Аартс, Зеновій Мазурик ; пер. з нідерланд. Маріон Ковальчук. – Львів : Літопис, 2009. – 223 с. : іл.
9. Музеи. Маркетинг. Менеджмент. Практическоепособие. – Москва. 2001.
10. Сучасний музей: між скарбницею і підприємництвом. Матеріали Міжнародної конференції 8-10 жовтня 2006 року в м. Чернівці. Львів: ВНТЛ-Класика, 2008.
11. Урсу, Н.О. Основи музейної справи : методичні рекомендації для студентів і магістрантів мистецьких спеціальностей / Н.О. Урсу, І.В. Березіна ; Мініво освіти і науки України, Кам'янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка. – Кам'янець-Подільський : ФОП Сисин О. В., 2009. – 47 с. : іл.
12. Філоненко І. Екскурсознавство і музеєзнавство : тексти лекцій / І.М. Філоненко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. – Ніжин : [Вид-во НДУ ім. М. Гоголя], 2010. – 127 c. : іл.
13. Шевченко В., Музеєзнавство: навч. посібник для дистанційного навчання / В. В. Шевченко, І. М. Ломачинська. – К.: Університет “Україна”, 2007 – 288с.
14. Наша спадщина: журнал відділу охорони культурної спадщини та культурних цінностей Львівської облдержадміністрації.
15. Шевченко В., Музеєзнавство: навч. посібник для дистанційного навчання / В. В. Шевченко, І. М. Ломачинська. – К.: Університет «Україна», 2007 – 288с.
2. Бойлан П. Вулард В. Управлениемузеем: Руководство для инструктора. ЮНЕСКО. 2008.
3. Вайдахер Ф. Загальна музеологія : посібник / Фрідріх Вайдахер; пер. з нім. В. Лозинський...[ та ін.]. – Львів : Літопис, 2005. – 629 с. : іл.
4. Гагоорт. Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль / пер. з англ. Б. Шумилович. – Львів: Літопис, 2008.
5. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, ВендіКотлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010.
6. Музей ХХІ століття: актуальні проблеми сьогодення. Матеріали науково-практичної конференції до 115-ї річниці Львівського історичного музею. Львів, 2008.
7. Музеи в ХХІ веке: новые реалии, новые подходы, новые возможности. Сборник материалов Республиканской конференции. Симферополь: Доля, 2013.
8. Музей: менеджмент і освітня діяльність / упоряд. Герман Аартс, Зеновій Мазурик ; пер. з нідерланд. Маріон Ковальчук. – Львів : Літопис, 2009. – 223 с. : іл.
9. Музеи. Маркетинг. Менеджмент. Практическоепособие. – Москва. 2001.
10. Сучасний музей: між скарбницею і підприємництвом. Матеріали Міжнародної конференції 8-10 жовтня 2006 року в м. Чернівці. Львів: ВНТЛ-Класика, 2008.
11. Урсу, Н.О. Основи музейної справи : методичні рекомендації для студентів і магістрантів мистецьких спеціальностей / Н.О. Урсу, І.В. Березіна ; Мініво освіти і науки України, Кам'янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка. – Кам'янець-Подільський : ФОП Сисин О. В., 2009. – 47 с. : іл.
12. Філоненко І. Екскурсознавство і музеєзнавство : тексти лекцій / І.М. Філоненко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. – Ніжин : [Вид-во НДУ ім. М. Гоголя], 2010. – 127 c. : іл.
13. Шевченко В., Музеєзнавство: навч. посібник для дистанційного навчання / В. В. Шевченко, І. М. Ломачинська. – К.: Університет “Україна”, 2007 – 288с.
14. Наша спадщина: журнал відділу охорони культурної спадщини та культурних цінностей Львівської облдержадміністрації.
15. Шевченко В., Музеєзнавство: навч. посібник для дистанційного навчання / В. В. Шевченко, І. М. Ломачинська. – К.: Університет «Україна», 2007 – 288с.
Методи і критерії оцінювання:
pейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, письмові); підсумковий контроль – 60 балів (екзамен).